:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون اقتصادی استاندار سمنان عنوان کرد:

نگرش تزئینی دستگاه‌ها به بهره‌وری، ضرورت ایجاد استارت‌آپ‌های شهری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و سرپرست معاونت توسعه منابع استانداری سمنان بر ضرورت ‌برنامه‌ریزی در راستای ایجاد استارت آپ‌های شهری در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
اقتصادگردان- حشمت‌الله عسگری در جلسه شورای راهبردی استان با اشاره به نقش مهم شهرداری‌ها در بخش‌های مخلف اظهار کرد: انتظار می‌رود که شهرداری‌ها ایجاد استارت آپ‌های حوزه شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تقدیر از اجرای طرح کارتابل از سوی شهرداری سمنان افزود: شهرداری سمنان اقدامات خوبی را در حوزه مدیریت شهری و خدمات‌رسانی عمومی انجام داده است، با توجه به توفیقات این شهرداری در حوزه خدماتی به مردم، انتظار می‌رود طرح کارتابل شهروندی توسط شهرداری دنبال شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به حضور کارکنان ساختمانی در میادین مختلف شهر از شهرداری‌های استان خواست ساماندهی کارگران ساختمانی‌ها را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با اشاره به برون‌سپاری بخشی از وظایف دستگاه‌ها به دفاتر پیشخوان گفت: دفاتر پیشخوان باید متناسب با حجم خدمات  مورد نیاز ایجاد شده و دستگاه‌ها نیز خدمات تخصصی خود را به دفاتر واگذار کنند.  

 سرپرست معاونت توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه در پنج سال آینده با بازنشستگی نیروی انسانی زیادی در پست‌های دولتی مواجه خواهیم بود افزود: باید از هم اکنون بررسی ها لازم در رابطه با رفع چالش‌های ناشی از این جابجایی نیروی انسانی انجام شود.

عسگری ادامه داد: برخی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کیفیت و توانمندی چندانی نداشته واز  پتانسیل لازم برای ارتقای مهارت و پست سازمانی نیز برخوردار نیستند ، لذا جذب نیروی متخصص وکارآمد در دستگاه‌های اجرای مورد توجه گیرد.‌

وی بر لزوم ارتقاء بهره‌وری‌ها در کشور تاکید و تصریح کرد: متاسفانه ‌موضوع بهره‌وری یکی از مباحث مهمی است که در دستگاه‌ها صرفا  یک‌موضوع لوکس و تزئینی تلقی می‌شود ، لذا باید سهم سازمان بهره‌وری در قانون برنامه ریزی مشخص شود.

 معاون استاندار سمنان گفت: باید بهروری در دستگاهها برنامه ریزی شده و به صورت شفاف و صریح در این‌خصوص اقدام شود .

وی سیستم اداری در این استان را سیستمی پاسخگو خواند و اضافه کرد: خوشبختانه استان سمنان در میزان رضایتمندی مردم رتبه  دوم را در کشور داراست، انتظار می‌رود برای ارتقا این جایگاه دستگاه‌ها واکاوی شده و آن دسته از دستگاههایی که عملکرد ضعیفی در پاسخگویی داشته اند ، مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا استانی پاسخگو در قبال شهروندان و فعالان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان همچنین در دومین جلسه کار گروه آموزش و پژوهش استان  از بازنگری در اعضای کمیته های آموزش و پژوهش خبر داد و گفت: قرار است تا پایان آذر ماه نظرات کمیته‌ها جمع‌بندی شود تا دستگاه‌ها بتوانند قرارداد های پژوهشی خود را منعقد کنند.

وی با اشاره به برگزاری دو رویسداد مهم هفته پژوهش و نمایشگاه بزرگ کتاب در استان از دستگاه‌های اجرایی خواست در برگزاری این دو رویداد با دانشگاه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری کنند. انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در برگزاری نمایشگاه کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و همچنین برگزاری مطلوب و کیفی نمایشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همکاری کنند.

وی بر ضرورت توجه کارگروه پژوهش استان به چهارچوب محورهای توسعه استان تاکید کرد و گفت: باید این مهم به‌عنوان یک شاکله و نیاز مطرح شود تا در شورای برنامه ریزی برای دستگاههایی که دراین خصوص تکلیف دارند ، برنامه تببین شود .

عسگری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی به نفع توسعه گردشگری در استان بهره گیری شود افزود: از آنجا که گردشگری ، یکی از محور های مهم توسعه استان و مورد تاکید استانداری است، لازم است طرح پژوهشی استان ، که در این کارگروه جمع بندی و ارائه گردید ،بمنظور ارائه در شورای برنامه ریزی استان بازنگری گردیده و ایرادات آن برطرف شود .

وی با اذعان به اینکه ‌اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی به تنهایی نمی‌تواند در جهت توسعه گردشگری گام بردارد خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در استان به تنهایی از عهده این دستگاه خارج است، و می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی برنامه های خود را متناسب با اهداف توسعه گردشگری و همسو با این اداره کل ، تببین کنند.

معاون استاندار سمنان یادآوری کرد: در شورای برنامه ریزی استان در حوزه گردشگری، باید خط قرمزها واضح و روشن برای مجموعه فعالیت دستگاه‌های اجرایی مشخص شود تا از کج رفتاری‌ها دراین خصوص پرهیز شود .
عسگری با بیان اینکه اقدامات دستگاه‌ها در حوزه گردشگری نباید نافی یکدیگر باشد گفت: همه اقدامات باید در راستای منافع مردم صورت گیرد ‌تا به توسعه گردشگری خدشه ای وارد نشود.