:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

معاون وزیر کار از عضویت بیش از ۹ هزار معلول در تعاونی‌ها خبر داد

معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شمار توانیابان عضو تعاونی ها به ۹ هزار و ۵۸۴ نفر رسیده و تلاش می شود با تقویت تعاونی‌های توانیاب، در اولویت برنامه‌های بخش تعاون قرار گیرند.
کد خبر: ۱۴۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
اقتصادگردان- «محمد کبیری» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید یکی از تعاونی های معلولین گفت: معاونت تعاون وزارت کار همواره توجه ویژه‌ای به توانیابان و زنان سرپرست خانوار داشته و بر این اساس تقویت و تغذیه تعاونی‌های توانیاب را در اولویت برنامه‌های بخش تعاون قرار گرفته است. 

معاون تعاون وزارت کار با بیان اینکه برای شکل‌گیری، تقویت و توانمندسازی این تعاونی‌ها گام هایی برداشته شد، ادامه داد: برای نمونه کمک‌های فنی و اعتباری بودجه‌ای برای بهسازی و نوین سازی تجیهزات مورد نیاز این تعاونی‌ها را در اولویت جذب بودجه قرار دادیم.

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار این بودجه از محل کمک‌های سه دهک اول درآمدی جامعه از ردیف شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها به استان‌ها ابلاغ شد. 
کبیری با بیان اینکه امیدواریم این تسهیلات به خوبی جذب شود، گفت: براساس تفاهم چهارجانبه معاونت تعاون با سازمان بهزیستی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری برای تشکیل و تغذیه تعاونی‌های متشکل از افراد توانیاب برای ارتقای توان علمی، مهارتی و توانمندسازی این افراد و صیانت از اشتغال آنها، امضا شد.
وی گفت: نخستین اقدم اجرایی این تفاهم نامه محقق شد و ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار یکی از تعاونی‌ها برای بهسازی فضای کسب وکار و تقویت اشتغال ۱۲۰ نفره اش قرار گرفت. 

معاونت امور تعاون وزارت کار با اشاره به مشکلات پیش روی توانیابان برای حضور موثر در جامعه، افزود: امیدواریم این منابع محدود بتواند بخشی از تقاضای درست جامعه توانیابان را پوشش دهد.

کبیری تاکید کرد: رویکرد جدید معاونت تعاون تمرکز بر توسعه و تقویت تعاونی‌های توانیاب است و امیدواریم سال آینده شاهد اتفاق های بهتری در این حوزه باشیم.