:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سهم اشتغال روستاییان در کشور به ۲۵ درصد افزایش یافت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در بهترین شرایط سهم اشتغال روستاییان در کشور پنج درصد بود که در سال ۹۷ این میزان به ۲۵ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
اقتصادگردان- محمد امید روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار داشت: مهاجرت معکوس در روستاهای کشور در سطح وسیعی در بسیاری از روستاها در حال رخ دادن است و هر روزه بر تعداد ساکنان این روستاها افزوده می‌شود.  

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود منابع تسهیلات اشتغال روستایی تا پنج سال در کشور استمرار داشته باشد، اضافه کرد: کردستان در طرح‌های توسعه اشتغال روستایی از استان‌های ممتاز کشور بوده که می‌تواند به عنوان الگوی کشور مطرح باشد ضمن اینکه تلاش می‌کنیم عقب‌ماندگی‌های این استان هم جبران شود.

امید با اشاره به اینکه ۸۷ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز برخوردار هستند که کردستان با رقم ۹۰ درصدی جزو استان‌های پیشتاز است، افزود: ۹۰ درصد جمعیت روستایی کشور از شبکه ملی اطلاعات، مخابرات و اینترنت برخوردارند اما همه این امکانات نتوانسته موجب ماندگاری روستاییان در روستاها شود لذا طی ده‌های اخیر جمعیت روستایی کشور کاهش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: باید اشتغال را محور توسعه روستاها قرار دهیم تا تولید و اشتغال در این مناطق رونق گیرد تا به این ترتیب شاهد ماندگاری روستاییان در روستا باشیم.  

وی با اشاره به اینکه کردستان از شرایط خوبی نسبت به گذشته برخوردار است، یادآور شد: یکدلی، صمیمیت و جدیت مدیریت در استان کردستان شرایط بهتری برای توسعه را رقم زده است ضمن اینکه برای جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان،  با تعصب خاصی به این استان نگاه می‌شود.