:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

هزینه تاکسی‌ها بعد از گرانی بنزین افزایش یافت

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزایش 200 هزار تومانی هزینه رانندگان تاکسی بعد از گرانی بنزین گفت: به دنبال جبران این موضوع هستیم.
کد خبر: ۱۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
اقتصادگردان- پورسیدآقایی در ارتباط با ورود تاکسی‌های خارجی به کشور اظهار کرد: بعید می‌دانم این تاکسی‌ها تا پایان سال وارد و مورد استفاده قرار گیرد چرا که تا پایان سال سه ماه بیشتر فرصت داریم و اگر اصل این موضوع در دولت تصویب نهایی شود دو سال مجوز ورود تاکسی‌های خارجی خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه این مجوز احتمالا تنها برای سال 99 و 1400 است گفت: برنامه‌ای برای واردات اتوبوس‌های نو نداریم. مجوزی در این راستا اعلام نشده و تولید کنندگان داخلی می‌توانند این اقدام را انجام دهند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به تغییر قیمت بنزین گفت: 400 لیتر سوخت سهمیه تاکسی‌ها است که تغییر قیمت بنزین سبب شده تا در ماه هزینه‌ تاکسی‌ها از این مسئله 200 هزار تومان بیشتر شود. پورسیدآقایی گفت: باید همین میزان تغییر برای رانندگان تاکسی جبران شود که البته فعلا سیاست شورای شهر و شهرداری این است که نرخ کرایه‌ها تغییر نکند.باید به دنبال راهکاری باشیم که بتوانیم این 200 هزار تومان رابه نحوی برای رانندگان تاکسی جبران کنیم.