:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

ایمیدور در پروژه آهک هیدراته پلدختر سرمایه‌گذاری می‌کند

در ایام‌الله دهه فجر سال ۹۵ کارخانه آهک هیدراته پلدختر با حضور مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو کلنگ‌زنی شد اما این پروژه شروع نشده، مکان آن تغییر کرد.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
اقتصادگردان- ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه در مراسم کلنگ‌زنی ۱۵۰ هزار تن آهک صنعتی هیدراته در فاز نخست اعلام شد. همچنین در فاز دوم بلوک‌های سبک گازی و نانوکربنات کلسیم تولید خواهد شد.

مکانی که کلنگ‌زنی شد، معارض داشت و به روستای دره‌خزینه تغییر پیدا کرد و ۴۹ هکتار زمین از اراضی ملی برای احداث آن واگذار شد.

سید حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: سرمایه‌گذار این پروژه ناتوان بود و آن را خلع‌ید کردیم و در بازدیدی که وزیر صمت از پروژه داشت به ایمیدرو دستور داد تا سرمایه‌گذار جدیدی پیدا می‌شود، یک‌صد میلیارد تومان هزینه کند.

وی ادامه داد: محوطه‌سازی، دیوارکشی، سوله‌ها و انبارهای این پروژه ساخته شده و یک پیمانکار برنده نصب کوره شده و الان روند کار رضایت‌بخش است.

کاظمی یادآور شد: این پروژه در چند فاز ساخته می‌شود که هر فاز بیش از یک‌صد شغل مستقیم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار می‌رود که وزارت صمت و ایمیدرو کار را سریع‌تر انجام دهند.