:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
صبح امروز برگزار شد:

ارائه خدمات بانک ایران زمین به صنف بارفروشان

مراسم تفاهمنامه ارائه خدمات بانک ایران زمین به صنف بارفروشان صبح امروز در محل این بانک برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
اقتصادگردان- مجتبی شیروانی هرندی در مراسم امضا تفاهم‌نامه بانک ایران زمین و اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار برای ارائه خدمات به اعضای این اتحادیه، اظهار داشت: بانک ایران زمین با در اختیار داشتن ۳۱۰ شعبه در کشور و سابقه ای ۸ ساله، بانک جوان و مبتنی بر دانش، چابکی و بانکداری روز دنیا است.

وی افزود: باعث افتخار خود می‌دانیم که در حوزه اصناف ورود کرده و علاوه بر سرویس‌دهی به اتحادیه نیازهای آن‌ها را برطرف کنیم و امیدواریم شروعی برای ورود به حوزه اصناف کشور باشد.

بانک ایران زمین در مقطعی قرار دارد که در حال کسب مجوز برای افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی است و تا پایان بهمن ماه سال جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه جدید به بانک افزوده خواهد شد و بزودی با سرمایه ۴۲ هزار میلیارد ریالی جز ۵ بانک برتر قرار خواهیم گرفت.

به گفته قائم مقام مدیرعامل  بانک ایران زمین، این بانک پکیج خوبی برای مشتریان خود در نظر گرفته و یکی از بزرگ‌ترین مراکز نوآوری و استارتاپی را دارد که می‌تواند به عنوان ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات در اختیار اصناف قرار گیرد.

سهم قابل توجه اصناف در کشور

قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۵ اتحادیه و ۳۰۰ واحد صنفی درحال فعالیت هستند، گفت: اصناف قشر عظیمی هستند و یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. آنچه در حوزه اصناف پیگیری می‌کنیم بحث تولید است. در چند سال اخیر فقط شعار دادیم و از تولید کشور حمایت نکردیم در حالی که یکی از نعمات حاصل ازتحریم ها برای کشور، تقویت تولید داخل بود.

وی ادامه داد: با اعمال تحریم ها در کشور، به فکر تقویت تولید افتادیم، ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک در کشور داشتیم که به مرور تعطیل و جای خود را به واردات داده بود اما با شروع تحریم ها، دوباره این واحدها اغاز به کار کردند که می توان به جرات گفت کیفیت تولید داخل در حال حاضر به مراتب از کیفیت محصولات وارداتی بهتر است.

 رییس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: البته از نظر فرهنگی مردم همچنان به دنبال اجناس خارجی هستند اما باید به این نکته توجه شود که کیفیت تولیدات ای ایرانی به‌مانند گذشته نیست. بحث بعدی کالای قاچاق است که مبارزه با آن نیاز به عزمی ملی دارد.

وی افزود: ما در این مجموعه جمع شدیم تا همکاری میان اتحادیه و بانک ایران زمین رقم بخورد، امیدوارم این اقدام الگویی باشد برای سایر صنوف و اتحادیه ها باشد. در حوزه کاری این اتحادیه صادرات و واردات دارند که به کمک بانک نیاز است و به دلیل تحریم ها باید راه حلی برای عبور از تحریم ها بیابیم و در این بین باید از نفوذ بانک ها استفاده شود.

هیچ تقاضایی از دولت نداریم

در ادامه این نشست، مصطفی دارایی‌نژاد، رییس اتحادیه صنف بارفروشان تهران نیز، گفت: ما در مساحت ۳۰۰ هکتاری میدان میوه و تره بار روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن ورودی داریم که به سطح شهر ارسال می‌شود. اما هنوز یک سردخانه نداریم و همین نبود فضا و شرایط مناسب موجب بروز مشکلات و گرانی است.

به گفته وی مشکلات زیاد است اما هیچ تقاضایی برای حل این مشکلات از سوی دولت نداریم و تنها درخواست ما از دولت، عدم سنگ اندازی بر سر راه کسب مجوزها است. کشور به ارزآوری نیاز دارد اما با گران شدن قیمت به سرعت از صادرات جلوگیری می شود و اجازه صادرات محصولات ما به سایر بازارها داده نمی‌شود ...

دارایی نژاد از بانک ایران زمین تقاضا تاسیس شعبه ارزی داشت و در این باره توضیح داد: ما برای صادرات و واردات از بانک ایران زمین درخواست تاسیس شعبه ارزی را داریم زیرا همکاران ما برای دریافت ارز حاصل از صادرات با مشکلاتی مواجه هستند و مطمئن باشید اگر امکاناتی در اختیار این صنف گذاشته شود از سوی اتحادیه نیز همکاری خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به خوبی با استانداردها و سلیقه بازارهای بین المللی آشنا هستیم و برای صادرات نیز از ظرفیت و توانایی خوبی برخوردار هستیم.