:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
وزیر صنعت اعلام کرد:

تولید ۴۲ قلم کالا افزایش یافته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید این وزارتخانه وضعیت تولید ۴۴ قلم کالا را به شکل مداوم رصد می‌کند که در ماه‌های اخیر ۴۲ قلم آنها رشد تولید داشته‌اند.
کد خبر: ۱۴۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
اقتصادگردان- رضا رحمانی در بیست و سومین سالروز ملی صادرات اظهار کرد: جز خودرو و آلومینیوم، سایر بخش‌ها رشد تولید داشته‌اند و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای توسعه صادرات باید زنجیره تولید به هم متصل شوند، گفت: توسعه صادرات یکی از برنامه‌های اصلی وزارتخانه است و تا ۱۴۰۰ دو برابر شدن میزان صادرات به کشورهای همسایه و افزایش سهم در بازار چین و هند، جزو اصلی‌ترین برنامه‌های دولت است.

رشد ۱۷ درصدی وزنی صادرات

رحمانی گفت: در ۷ ماهه نخست امسال، صادرات کشورمان از لحاظ وزنی ۱۷ درصد افزایشی بوده است، صادرات به کشورهای همسایه تا ۱۴۰۰ را می‌خواهیم دو برابر کنیم.

وی افزود: الحاق به پیمان اقتصادی اوراسیا یک فرصت بزرگ صادراتی برای کشور است، در موافقتنامه با اوراسیا، کشورهای عضو ۵۰۲ قلم کالا با ۵۶ درصد تخفیف را به ما ترجیح داده‌اند و ما ۳۶۰ قلم کالا با ۳۲ درصد تخفیف را به کشورهای اوراسیا ترجیح دادیم، تشکلها و بخش خصوصی از این فرصت باید نهایت استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: توسعه صادرات جزو ۷ برنامه محوری ماست و باور داریم که امسال و سال آینده پیشران اقتصادی ما همین صادرات است.

وی تاکید کرد: صادرات کالاهای کیفی باید در دستور کار قرار بگیرد، ذیل برنامه توسعه صادرات ۴ برنامه داریم که صادرات به کشورهای همسایه در این راستاست.