معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: ایجاد و توسعه فضای سبز برای آزادراههای دولتی، بزرگراههای موجود و حریم شهرها در حیطه اختیارات این سازمان بوده که تا حد امکان و در صورت وجود منابع آبی، این کار انجام شده است تا از آلودگی هوا کاسته شود.
اقتصادگردان- خداداد مقبلی گفت: ایجاد فضای سبز در راههای اصلی، بزرگراههای موجود و در ورودی شهرها انجام شده و با مشارکت سرمایهگذاران بخش خصوصی این کار در مسیرهای در حال احداث هم پیشبینی شده است.او افزود: با همکاری و مشارکت بخشهای خصوصی و دولتی بخشهای مورد نظر در ورودی شهرها و در مکانهایی که آب وجود داشته است، به ویژه در مجتمعهای خدمات رفاهی، جادهها و راههای مختلف، درختکاری و فضای سبز مناسب ایجاد شده و تنها محدودیت موجود برای ایجاد و توسعه فضای سبز در این اماکن کمبود منابع آبی بوده است.معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: اندازهگیری دقیق میزان فضای سبز ایجاد شده و مورد نیاز، به بررسی کامل و ارزیابی بیشتری نیاز دارد که در حال پیگیری است. مقبلی، اظهار کرد: در آزادراههای دولتی هم این وظیفه قانونی را تا حد امکان انجام دادهایم. به عنوان مثال در آزادراه تهران-قم، آزادراه اصفهان در مسیر کاشان و امثال آن درختکاری و ایجاد فضای سبز انجام شده است.این روزها آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار دارد و همین موضوع موجب ایجاد مشکلات مختلفی برای شهروندان شده است. این در حالی است که در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلایندههای هوا، قانون هوای پاک در ۱۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ تصویب شد و نهایتا ۲۳ مرداد ماه همان سال، رییسجمهوری این قانون را برای اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.