:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ابلاغ مصوبه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی از سوی جهانگیری

اسحاق جهانگیری مصوبه هیئت وزیران در خصوص ادغام ۳۱ شرکت آب و فاضلاب روستایی در شرکت‌های آب و فاضلاب شهری را برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۴۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
اقتصادگردان- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس تصمیم هیئت وزیران در جلسه ۶ آذر ۱۳۹۸، وزارت نیرو مجاز است مطابق قوانین و مقررات و پس از تصویب مجامع عمومی شرکت‌های ذی ربط، کلیه دارایی ها، مطالبات، بدهی‌ها و حقوق عمومی (حق انشعاب موضوع تبصره (۵) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری- مصوب ۱۳۷۷-) ۳۱ شرکت آب و فاضلاب روستایی به جز حقوق صاحبان سهام را به شرکت‌های آب و فاضلاب موضوع قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب - مصوب ۱۳۶۹- به روش و قیمتی که توسط هیئت واگذاری تعیین می شود، منتقل و مابه‌التفاوت آن را به طرفیت دولت در حساب های شرکت های آب و فاضلاب مزبور منعکس نماید.

همچنین، سازمان خصوصی سازی موظف است پس از انجام اقدامات یادشده، ترتیبات لازم برای تعیین تکلیف سهام دولتی شرکت های مذکور را مطابق قوانین و مقررات مربوط به عمل آورد.

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به انتقال کلیه ردیف های اعتباری و طرح‌های شرکت های آب و فاضلاب روستایی به شرکت های آب و فاضلاب موضوع بند (۱) این تصویب نامه اقدام نماید.