:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

سوخت مورد نیاز نیروگاه ها تامین شده است

مدیرکل پشتیبانی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: سوخت مورد نیاز نیروگاهها تامین شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
اقتصادگردان- «غلامرضا مهرداد» افزود: اکنون سوخت مورد نیاز نیروگاه ها برای فصل سرد سال، ذخیره سازی شده و نیروگاه ها در این زمینه با کمبودی روبرو نخواهند شد.

این مقام مسوول اضافه کرد: هیچ نیروگاهی از زغال سنگ برای تامین سوخت خود استفاده نمی کند و سوخت بیشتر نیروگاه ها، گاز طبیعی به عنوان سوخت نخست و نفت کوره به عنوان سوخت دوم است.

مهرداد با بیان اینکه بخشی از نیروگاه های بخاری از نفت گاز به عنوان سوخت مورد نیاز استفاده می کنند، گفت: سایر نیروگاه های حرارتی از نفت گاز به عنوان سوخت دوم استفاده می برند.

مدیرکل پشتیبانی برق حرارتی یادآور شد: سالیانه در فصل گرم، بالای ۹۰ درصد سوخت نیروگاه ها از گاز طبیعی تامین می شود، اما در فصل سرد، با توجه به نیاز بیشتر بخش خانگی به گاز طبیعی ، مصرف نیروگاه ها محدود می شود و نیروگاهها به دلیل همین محدودیت،‌ به استفاده از نفت گاز روی می آورند.
به گفته وی، اکنون با توجه به سرمای زود رس در آبان امسال و افزایش مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان خانگی، استفاده از گاز طبیعی برای نیروگاه ها محدود شده که مسوولان وزارت نفت قول داده اند به زودی محدودیت برطرف شود.

مهرداد اافزود: شرکت ملی گاز  تامین کننده انرژی مورد نیاز نیروگاههاست که برای تامین به موقع گاز همواره با آنان رایزنی شده و از سال قبل برای تامین سوخت سال جدید هماهنگی های لازم صورت می گیرد.

مدیرکل پشتیبانی برق حرارتی افزود: براساس محدودیت اعمال شده برای مصرف گاز در نیروگاه ها، مصرف نفت گاز افزایش یافته و بر همین اساس با وزارت نفت در باره تامین به موقع این سوخت مذاکره شده است.

مهرداد گفت: اکنون ۶۰ درصد گاز مایع و ۸۰ درصد نفت گاز ذخیره سازی شده و نگرانی در خصوص تامین سوخت وجود ندارد.

وی یادآور شد: گرم تر شدن هوا و کاهش نیاز بخش خانگی محدودیت اعمال شده برای نیروگاه ها برطرف و آنها از گاز طبیعی برای سوخت بهره مند خواهند شد.