:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

خودباوری رمز حل مشکلات تولید در کشور است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: تحریم‌ها ضربات سنگینی بر بدنه اقتصاد وارد کرد اما اعتقاد به خودباوری برای حل مشکلات و نارسایی‌های تولید را در میان فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تقویت کرد.
کد خبر: ۱۴۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
اقتصادگردان- «مسعود خوانساری» امروز (یکشنبه) در آیین قدردانی از واحدهای نمونه استاندارد استان تهران، در محل هتل ارم افزود: از سال گذشته تاکنون با جهش ناگهانی نرخ ارز، یکی از سخت ترین سالهای اقتصاد کشور رقم خورد و بسیاری از تولیدکنندگان به مشکل برخوردند اما با وجود همه نارسایی ها، صحنه را خالی نکردند.

وی بی نیاز دانستن دولت از تجربه و نظر بخش خصوصی را یکی از نقاط آسیب پذیری اقتصاد کشور عنوان کرد و یادآور شد: در این فضا، رونق دوباره ای را در صنعت پوشاک که در سال های گذشته به دلیل نوسانات ارزی و قاچاق با مشکلات زیادی مواجه بود، شاهد بودیم و چنین شرایطی را در صنایع کاشی و سرامیک و صنایع و محصولات غذایی نیز شاهد هستیم اما توانستند خود را بازیافته و علاوه بر کاهش واردات، به صادرات بپردازند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، آثار تحریم های داخلی را مخرب تر از تحریم های خارجی در دو سال گذشته دانست و یادآور شد: پارسال در اوج نوسانات ارزی، دولت به دلیل مشورت نکردن با بخش خصوصی حدود ۵۰ بخشنامه صادر کرد.

وی بی نیاز دانستن دولت از تجربه و نظر بخش خصوصی را یکی از نقاط آسیب پذیری اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: همواره معتقد بودیم پرداخت سالیانه ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه، رقم بسیار بزرگی است که باید به بخش تولید آورده شود اما دولت در این زمینه نیز خود را بی نیاز از مشورت بخش خصوصی دانست.

خوانساری تاکید کرد: نیاز امروز کشور با توجه به تحریم ها، توجه بیشتر به تولید داخلی به ویژه تولید صادرات محور است و در این زمینه پتانسیل بالایی برای صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان به خصوص عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان و آذربایجان وجود دارد، اما باید موانع صادراتی رفع شود.

وی با تاکید بر لزوم امیدآفرینی در شرایط کنونی کشور و تبدیل تهدید تحریم ها به فرصت گفت: مشکل تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان با مشورت و همدلی بین حاکمیت، دولت و بخش خصوصی قابل رفع است.