:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
یک مسئول عنوان کرد:

اشتغالزایی ‌بیش از ۳۹۰۰ نفر در صورت احیاء واحدهای اقتصادی راکد کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در صورت احیا و فعال شدن واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی نیمه فعال و راکد برای بیش از ۳۹۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
اقتصادگردان- "حشمت الله صمیمی دوست" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بانک اطلاعاتی استان در خصوص واحدها و طرح‌های صنعتی ناقص بود و با جلسات متفاوتی که با دستگاه‌های اقتصادی از جمله صنعت و معدن، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی داشتیم آمار و اطلاعات را کامل کردیم.

وی اظهار کرد: وضعیت واحدها را به دسته‌های واحدهای فعال، نیمه فعال، راکد قابل احیا و راکد غیرقابل احیا دسته بندی کرده ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در بخش صنعت و معدن ۵۸۲ واحد وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این واحدها حدود ۱۰۷۴ میلیارد تومان است و میزان اشتغال موجود این واحدها حدود ۵۴۰۰ نفر است. اگر واحدهای نیمه فعال و واحدهای راکد قابل احیا، فعال و احیا شوند می توان برای بیش از ۲۷۰۰ نفر شغل ایجاد کرد.

صمیمی دوست تصریح کرد: ۱۰۲۰واحد در بخش جهادکشاورزی در استان وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان و میزان اشتغال این واحدها حدود ۳۳۰۰ نفر است، اگر واحدهای نیمه‌‍ فعال و واحدهای راکد قابل احیا، فعال و احیا شوند، حدود ۱۲۰۰ نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد:۱۸۰ واحد در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این واحدها بیش از ۵۸ میلیارد تومان و میزان اشتغال ۵۸۵ نفر است. خوشبختانه در این بخش تعداد واحدهای نیمه فعال و راکد کم است و در بخش گردشگری اکثر واحدها فعال هستند که نشان می‌دهد سرمایه گذاری هایی که در این بخش انجام می‌شود، هدر نخواهند رفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد کرد: واحدهای گردشگری را با هزینه های کمتری می توان راه‌اندازی کرد که این نقطه قوت بخش گردشگری است.

صمیمی دوست افزود: تاکنون ۱۶۹۸ طرح در بخش های اقتصادی صنعت، میراث فرهنگی و کشاورزی مجوز گرفته اند که پیش بینی حجم سرمایه گذاری کل این طرح ها بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال نیز بیش از ۲۵ هزار نفر است.

وی اظهار کرد: مجوزهایی که در طول این چند سال صادر شده معتبر، به روز و دارای تاریخ اعتبار هستند و تمدید شده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای دوسال آینده تا پایان دولت تدبیر و امید برنامه ریزی کرده‌ایم و حدود ۹۳ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی پیش بینی شده است که امید است در دوسال آینده به بهره‌برداری برسد و برای بیش از ۲۵۰۰ نفر شغل ایجاد شود همچنین پیش بینی شده که تعداد این طرح ها افزایش یابد.