:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
پهلوانی عنوان کرد:

بهره‌وری باید یکی از موضوعات اصلی کنفرانس صنعت ساخت باشد

رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه بهره وری یکی از سه رکن رشد اقتصادی یک کشور است، گفت: موضوع بهره‌وری را به عنوان یکی از موضوعات اصلی کنفرانس قرار دهیم و نه تنها به عنوان یکی از اهداف 10‌گانه. قطعا سازمان ملی بهره‌وری ایران هرگونه همکاری را در این خصوص خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
اقتصادگردان- فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری در اولین آستانه برگزاری «دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت» گفت: یعنی اگر رشد اقتصادی را به سه قسمت تقسیم می کنیم سرمایه ، اشتغال و بهره‌وری هستند.طبیعتاً همه بخش‌های اقتصادی برای اینکه اهدافی که از رشد در برنامه‌های توسعه بر اساس آن مقرر می شود و چه در ماموریت‌های سازمانی خودشان را دنبال کنند به عنوان نهادهای مدیریت بخش، باید به همان اندازه که برای جذب سرمایه و بالابردن کارآیی و اثربخشی فعالیتهای نیروی کار از سطح مدیریتی گرفته تا سطح کارشناسی اهمیت قائل می شوند برای بهره وری هم باید اهمیت داده شود.
وی تصریح کرد: نکته ای که بنده همیشه به آن نگاه ویژه دارم و سعی میکنم به آن توجه کنم متاسفانه مسئله مقفول ماندن بهره وری به عنوان یکی از این سه رکن اصلی رشد اقتصادی است و ارزش افزوده ای است که آن بخش باید ایجاد کند.
رئیس سازمان ملی بهره وری تصریح کرد: اغلب مدیران به بخش سرمایه در اقتصاد کلان کشور خیلی توجه می کنند ، و می گویند ما نیروی انسانی داشته باشیم و  پولم داشته باشیم کار می‌کنیم.  در حالی که حتی امروز از کشورهای توسعه یافته دنیا قبل از اینکه اگر نیروی انسانی مناسب و متناسبی با ماموریتشان قبل از اینکه به سمت بالا برای کار جدیدی را برای بهبود کار فعلی باید پول جدید جذب کنیم نگاه می کنند آیا درست است منابع شان  تا به امروز استفاده کردند یا نه؟ آیا همان منابعی را که صرف کردند و خروجی که باید مشخص کردن را کسب کردند یا نه ، و  حالا برای بهبودش یا برای ارتقاء شغلی و یا برای ایجاد یک فرصت کاری جدید به عنوان اولین به ذهنشون می رسد سرمایه است.
وی عنوان کرد:  متاسفانه در اقتصادهای نفتی مسئله ای صورت مضاعف دیده می شود این موضوع است که اقتصادهای نفتی مدیران، مدیران هزینه هستند و نه مدیران بهره وری. و ما توقع داریم این مدیران زاویه دیدشان را به سمت بهره وری سوق دهند.
پهلوانی در ادامه گفت :امیدواریم دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت بتواند بحث رونق در حوزه ساخت و ساز را محقق نماید.
وی افزود: بنده معتقدم که این کنفرانس قائدتا باید یک موضوع مشخص را پیگیری نماید. در شرایط کنونی بازار سرمایه، جایگزین مناسب در تمام بخش‌های اقتصادی، بحث بهره‌وری است.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در تشریح اهمیت موضوع بهره‌وری گفت: پیشبرد تکنولوژی، نوآوری و ایجاد نظامات هماهنگ بال‌های بهره‌وری هستند.  با توجه به شرایط حاضر کشور، باید موضوع بهره‌وری را به عنوان یکی از موضوعات اصلی کنفرانس قرار دهیم و نه تنها به عنوان یکی از اهداف 10‌گانه. قطعا سازمان ملی بهره‌وری ایران نیز هرگونه همکاری را در این خصوص خواهد داشت.
وی تاکید کرد که امسال و سال 99 را باید سال بهره‌وری بنامیم.