:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اعلام جزئیات واگذاری‌های پرحاشیه

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ضمن بیان اینکه فقط ۵۰۰۰ میلیارد تومان از واگذاری با مشکل مواجه شده است، گفت: جزئیات واگذاری‌های پرحاشیه این سازمان از جمله ایران ایرتور، هپکو، آلومینوم المهدی، پالایش نفت کرمانشاه و ... روی سایت سازمان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
اقتصادگردان- علیرضا صالح امروز (چهارشنبه) در سی و دومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری این سازمان تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری با قیمت زمان واگذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: از این میزان واگذاری حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان با موفقیت انجام شده و فقط ۵۰۰۰ میلیارد تومان واگذاری با مشکلاتی مواجه شده است. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که ۹۶ درصد واگذاری‌های این سازمان از زمان شکل‌گیری با موفقیت همراه بوده است.

طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی، رئیس این سازمان گفت: این سازمان از جمله جاهایی است که باید ۱۰۰ درصد اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد. بر این اساس، یکی از اولین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود تبدیل سازمان خصوصی‌سازی به اتاق شیشه‌ای است.

وی اذعان کرد: یکی از اقداماتی که در ماه‌های اخیر در سازمان خصوصی سازی انجام شده، درج اطلاعات مربوط به کلیه بنگاهای قابل واگذاری به تفکیک استان در سایت این سازمان است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در گام بعدی قصد داریم سامانه نظارتی در این سازمان تشکیل دهیم تا نظارت‌های پس از واگذاری شرکت‌ها را افزایش دهیم.

صالح تصریح کرد: از سوی دیگر بنا داریم همه واگذاری‌های خود را در بورس اوراق بهادار انجام دهیم تا واگذاری‌های این سازمان با شفافیت بیشتری انجام شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: در راستای اطلاع‌رسانی گسترده، جزئیات مربوط به تمامی واگذاری‌های پرحاشیه سازمان خصوصی‌سازی از جمله ایران ایرتور، هپکو، آلومینوم المهدی، پالایش نفت کرمانشاه و ... روی سایت این سازمان قرار گرفته است.

صالح گفت: علاوه بر اقدامات ذکر شده، بنا داریم به صورت سر زده نیز از بنگاه‌ها و شرکت‌های واگذار شده بازدید داشته باشیم تا از این طریق متوجه شویم که اطلاعات و گزارشات ارسالی توسط خریداران شرکت‌های واگذار شده چقدر با واقعیت همخوانی دارد.