:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

دسترسی شرکت‌های دانش‌بنیان به گواهی‌های استاندارد تسهیل شد

دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال «پیاده‌سازی نظام استاندردسازی محصولات دانش‌بنیان» در استان‌های مختلف کشور است. استان البرز جدیدترین ناحیه‌ای است که دسترسی شرکت‌های دانش‌بنیان آن به اخذ گواهی استاندارد تسهیل شده است.
کد خبر: ۱۴۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
اقتصادگردان- محصولات دانش‌بنیانی که زیر چتر این نظام استانداردسازی قرار می‌گیرند، باید از نظر کمی و کیفی خود را تا سطح ویژگی‌های مورد انتظار ارتقا دهند. این ارتقای کیفی محصولات، به نوبه خود باعث توسعه و رونق بیشتر زیست بوم می‌شود.

بر این اساس با توجه به مفاد ماده ۲۴ اقتصاد مقاومتی تفاهمی مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد صورت گرفت.

این تفاهم‌نامه در جهت "تقویت نظام استانداردسازی" و "تدوین سازوکارهای خاص اعطای گواهی‌نامه‌های استاندارد به محصولات دانش‌بنیان" اجرایی شد.

استان البرز از جمله مناطقی است که از ظرفیت‌های  بالای برخوردار است. قرار گرفتن این ناحیه در مجاورت پایتخت، فرصت‌های قابل توجهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان ایجاد کرده است‌.

شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان پرتعدادی در مناطق صنعتی این استان مستقر هستند که برخی از آنها خطوط تولیدی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته‌ای، راه‌اندازی کرده‌اند.

 برای ایجاد نظام اعطای گواهی‌نامه‌های استاندارد به محصولات دانش‌بنیان در این استان نشستی با حضور مدیر کل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از مدیران کشوری و استانی سازمان استاندارد در محل پارک علم و فناوری استان البرز برگزار شد. در این نشست همچنین مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور نیز حضور داشتند.

در بخش اول این نشست، تبیین«شیوه‌نامه اجرای صدور گواهی‌نامه‌های تشویقی انطباق (COC)، محصول (COP) به عنوان تأییدیه‌های نوعی و نشان دانش‌نماد ویژه» مورد توجه قرار گرفت.

در نوبت دوم این نشست نیز علاوه بر فراهم شدن فرصتی برای مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برای بیان نظرات و سوالات، مدیران حاضر در جلسه جزئیات فنی مراحل اخذ و صدور گواهی‌نامه‌های مورد اشاره را توضیح دادند.