:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
هر 60 ثانيه يكبار رمز جديد دريافت كنيد و آن را فرياد بزنيد!

راه نصب برنامه 60 و رمزبان بانك ملي؛ امنيت بالاي رمز اول و دوم يكبار مصرف و دريافت ساير خدمات بانكي از برنامه 60 / مراحل نصب برنامه 60

راه نصب برنامه 60 در اين گزارش به صورت مرحله به مرحله توضيح داده شده است. اين برنامه را از سايت بانك ملي به نشاني bmi.ir دريافت كنيد و پس از نصب، دو بخش يا كد ارسال شده توسط گوشي موبايل و همچنين كد ارسال شده توسط دستگاه خودپرداز يا سامانه بام را به آن اضافه كنيد و پس از آن به سادگي، هر 60 ثانيه و به صورت آفلاين رمز يكبار مصرف اول يا دوم را دريافت نماييد. بانك ملي براي گوشي هاي غير هوشمند و معمولي نيز امكان ارسال كد يو اس اس دي ستاره 737 ستاره 60 مربع #60*737* را فراهم كرده است
کد خبر: ۱۴۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
اقتصاد گردان - محسن شمشيري
طبق دستور بانك مركزي،  بانك ها در برابر سرقت از حساب مشتري مسوول هستند، و به همين خاطر برنامه استفاده از رمز يكبار مصرف براي خريدها و انتقال هاي اينترنتي، در دستور كار بانك ها قرار داده و از اول دي ماه به صورت اجباري اجرا خواهد شد و مشتريان مسوول استفاده نكردن از رمز يكبار مصرف و مشكلاتي خواهند بود كه از فيشينگ، سرقت كارت يا رمز دوم آنها و ... ايجاد مي شود. براين اساس، لازم است كه مشتريان بانك ها از بهترين روش ها و نرم افزارها براي به كار گيري رمز يكبار مصرف در خريدها و مبادلات بانكي خود استفاده كنند.
در اين راستا، بانك هاي مختلف، برنامه ها و روش هايي را براي ارسال رمز دوم يكبار مصرف در دستور كار قرار داده اند و از طريق نرم افزار بانكي در گوشي هاي هوشمند، يا كد يو اس اس دي يا ارسال پيامك، رمز دوم را به مشتري اعلام مي كنند.
اما نرم افزار 60 بانك ملي، داراي ويژگي ها و مزيت هاي متفاوتي است كه ضمن افزايش ايمني خدمات بانكي، علاوه بر رمز دوم پويا، رمز اول يكبار مصرف را نيز در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد و از اين طريق، حتي در خريدهايي كه از كارت بانكي و رمز اول استفاده مي شود مشتري مي تواند به سادگي، رمز خود را از برنامه 60 دريافت كرده و به فروشنده اعلام كند و در خريدهاي معمولي يا از رمز اول ایستا خود استفاده كند و يا از رمز يكبار مصرف دريافت شده از برنامه 60  استفاده كند.
در خريدهاي اينترنتي و مبادلات بانكي نيز، برنامه 60 بانك ملي، امكان ارسال رمز دوم يكبار مصرف را فراهم كرده كه هر 60 ثانيه يكبار تغيير مي كند و از اين طريق، امكان هر گونه سواستفاده و فيشينگ و سرقت اطلاعات و كارت و... از بين مي رود.
بانك ملي براي گوشي هاي غير هوشمند و معمولي نيز امكان ارسال كد يو اس اس دي  ستاره 737 ستاره 60  مربع   #60*737* ر  را فراهم كرده است.

باطل شدن رمز پس از 60 ثانيه

ويژگي مهم برنامه 60، باطل شدن رمزيكبار مصرف دريافتي پس از 60 ثانيه است كه به صورت خودكار تغيير كرده و تنها مشتري به آن دسترسي دارد و حتي اگر كسي از آن اطلاع يابد نمي تواند ظرف 60 ثانيه ازاين رمز سو استفاده كند و فيشينگ و سرقت اطلاعات و پول و حساب انجام دهد.
 همين موضوع باعث شده كه بانك ملي در تبليغات اين برنامه، از كلمات " رمز خودت را فرياد بزن!" استفاده كند. زيرا به محض اعلام رمز، مشتري تنها 60 ثانيه فرصت دارد كه رمز دريافتي را استفاده كند و پس از 60 ثانيه، رمز خود به خود تغيير مي كند. در نتيجه اگر فرد ديگري بخواهد از  كارت شما استفاده كند، عملا فرصت نمي كند زيرا بلافاصله رمز قبلي باطل مي شود و تنها مشتري از طريق مشخصات كارت خود و رمز دريافتي  يكبار مصرف جديد مي تواند خدمات بانكي و انتقال پول و خريد مورد نظر را انجام دهد.
براين اساس، كارشناسان معتقدند كه برنامه 60 بانك ملي، عملا امكان استفاده از رمز اول و رمز دوم يكبار مصرف را فراهم كرده و در هر شرايطي، امنيت حساب و پرداخت هاي مشتري تضمين مي شود. 

 رمز اول و دوم

در برنامه 60 بانك ملي،  علاوه بر دريافت رمز يكبار مصرف اول و دوم، امكان استفاده از خدماتي مانند خريد كارت هديه، شارژ، خدمات بانكي و... فراهم شده و كارشناسان با توجه به ويژگي هاي برنامه 60 معتقدند كه مشتريان مي توانند خدمات ديگري مانند كارت به كارت، خريد شارژ، خدمات بانكي، كارت هديه و سرويس هاي ويژه و خدمات ديگر را از برنامه 60 دريافت كنند.   



سختي نصب برنامه فقط يكبار است

برخي از مشتريان  اعلام كرده اند كه روش نصب برنامه 60 سخت است و بايد علاوه بر دانلود و نصب، كد ارسالي به پيامك گوشي و همچنين كد اعلام شده توسط دستگاه خودپرداز و يا سامانه بام را اضافه كرد و  اين موضوع در چند مرحله بايد انجام شود و كار سختي است.
اما واقعيت اين است كه براي ايجاد ايمني و استفاده از مزاياي برنامه 60 لازم است كه كار دقيقي را انجام دهيم و  بين گوشي، نرم افزار، خود پرداز و سامانه بام ارتباط برقرار شود تا سيستم بانك ملي بتواند گوشي، شماره تلفن،  نرم افزار 60  را شناسايي كرده و هماهنگي و ارتباط لازم را ايجاد كند. اما پس از انجام مراحل راه اندازي كه يكبار انجام مي شود، بقيه كار ساده است و هر بار كه مشتري به رمز اول يا دوم نياز دارد، به سرعت رمز مورد نظر را دريافت مي كند و هر 60 ثانيه يكبار، رمز عوض مي شود و خيال مشتري از بابت امنيت حساب و پرداخت ها در دنياي ديجيتال و عصر ارتباطات امروز راحت مي شود.

رمزياب به صورت آفلاين

ويژگي مهم ديگر برنامه 60 آفلاين بودن اين برنامه است كه نيازي به وصل شدن به اينترنت ندارد و رمزها به صورت آفلاين و بسيار ساده در اختيار مشتري قرار مي گيرد.

مراحل نصب برنامه 60

براي نصب برنامه 60، لازم است كه برنامه از طريق سايت بانك ملي bmi.ir  دانلود و سپس مراحل نصب انجام شود. در مراحل نصب از شما شماره موبايل خواسته مي شود و پس از آن يك پيام به گوشي ارسال مي شود كه بايد آن را به برنامه 60 منتقل كنيد.
 در مرحله بعد، لازم است كه از طريق خود پرداز بانك ملي و يا از طريق سامانه بام، مشخصات كارت ثبت شده و بخش ارسالي از طريق رسيد خودپرداز دريافت شده و به نرم افزار برنامه 60 منتقل شود. هنگام مراجعه به خود پرداز، شماره موبايل را درخواست مي كند و براي شما پيام ارسال مي كند و با انتخاب رمز يكبار مصرف، به مشتري يك پرينت مي دهد كه در آن كد خاصي وجود دارد و شما‌ آن را در برنامه 60 وارد مي كنيد.
به عبارت ديگر، با دو بخش ارسال شده خود پرداز و گوشي موبايل، و انتقال آن، برنامه 60 قابل اجرا خواهد بود و مشتري پس از اين مرحله، به سادگي مي تواند رمز يكبار مصرف دوم يا رمز يكبار مصرف اول را دريافت كند و به راحتي امنيت حساب خود را در هر پرداخت و مبادله بانكي تضمين خواهد كرد.
مشتريان توجه داشته باشند كه به جاي مراجعه به دستگاه خودپرداز مي توانند به سامانه بام بانك ملي مراجعه نمايند. همچنين در مورد رمز اول، مي توانند هم رمز اول ايستا و هم رمز پويا كه هر 60 ثانيه استفاده مي شود را انتخاب كنند.


رمز يكبار مصرف يا پويا هر 60 ثانيه تغيير مي كند.



بخش اول فعال سازي رمز يكبار مصرف را از دستگاه دريافت و در محل آن در نرم افزار 60 قرار دهيد





دستگاه از شما شماره موبايل را درخواست مي كند تا به شما پيام ارسال كند و بخش اول فعال سازي را براي شما ارسال كند.


بخش دوم فعال سازي رمز از طريق گوشي موبايل براي شما ارسال مي شود. با وارد كردن اين دو بخش، كار نصب كامل شده و نرم افزار برنامه 60 فعال و اجرايي مي شود و به صورت آفلاين مي توانيد هر وقت لازم مي دانيد رمز يكبار مصرف دريافت كنيد. اين رمزها به صورت آفلاين براي كارت و حساب شما در نظر گرفته شده است و پس از 60 ثانيه تغيير مي كنيد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
عبداله براری
|
Australia
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
0
0
با سلام عید شما مبارک.برنامه شصت در اندروید4.2 کار می کرد ولی الآن اندروید10 گرفتم کار نمی کند لطفا راهنمائی فرمائید.باتشکر.