:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
معاون استاندار گیلان

واحدهای تولیدی رضوانشهر حمایت می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: رضوانشهر از دیرباز یک منطقه اقتصادی و کارگری بوده و واحد های تولیدی این شهرستان مورد حمایت دولت است.
کد خبر: ۱۴۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
اقتصادگردان- آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان، ضمن تشکر از زحمات مدیران استانی و شهرستانی در راستای اشتغال و حمایت از تولید گفت: وظیفه ما در مقام اجرایی این است که در جهت رفع مشکلات مردم در همه زمینه ها تلاش مضاعف داشته باشیم.

 فرزام صفت افزود: شهرستان رضوانشهر سرمایه های بی نظیری در حوزه اشتغال و تولید دارد که باید از آن در جهت رشد و شکوفایی منطقه استفاده کنیم.

 وی با اشاره به واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان از جمله شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکای رضوانشهر) گفت: از دیر باز این شهرستان صنعتی و کارگری بوده، لذا، در راستای رفع موانع تولید و فراهم سازی بستر اشتغالزایی، باید امید و نشاط را در جامعه نهادینه کنیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: پروژه های بالای ۷۰ درصدی حوزه صنعت، جهاد و میراث فرهنگی استان که به بانک ها ابلاغ شده اند باید به صورت ویژه مورد توجه و پیگیری قرار گیرند و مدیران بانک ها نیز با فراخوان صاحبان این واحدها، نسبت به رفع موانع موجود اقدام نمایند تا در پایان سال شاهد تحول در این حوزه باشیم.

 همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست گفت: در راستای استفاده هرچه بهتر از سرمایه های در گردش استان باید ضمن سرمایه گذاری در بخش تولید نسبت به توسعه واحدهای قبلی نیز با هدف تولید بیشتر اهتمام ورزیم.

 فرهاد دلق پوش با اشاره به منابع موجود در بخش صنایع و تولید افزود: امسال به میزان یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان منابع در این بخش داریم و در این راستا اولویت را به واحد های تولیدی پویا و نیازمند می دهیم.

 فرماندار رضوانشهر نیز در ابتدای این نشست ضمن تشکر از حمایت ها و پشتیبانی های مدیران استانی در راستای رفع موانع تولید گفت: بنابه دستور استاندار محترم، شاهد تحول در زمینه سرمایه گذاری و تولید در بخش های مختلف هستیم.

 محمد مهدی مظفری در ادامه به وضعیت بنگاه های اقتصادی این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: از مجموعه ۴۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در این منطقه، تعداد ۴۳ واحد با بکارگیری تقریبی ۱۲۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول فعالیت می باشند.

 فرماندار رضوانشهر افزود: طرح های اقتصادی ایجادی در این شهرستان تعداد ۱۵ واحد با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و اشتغال ۱۰۵ نفر می باشد.

 به گفته وی در حوزه مشاغل خانگی پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، در حوزه سامانه کارا اشتغال روستایی و فراگیر مبلغ ۱۲۹ میلیارد و هفتصدو چهل و چهار میلیون ریال و در حوزه بوم گردی ۵ فقره به مبلغ ۱۳ میلیارد و هفتصدو پنجاه میلیون ریال پرداختی به متقاضیان انجام  شده است.

 در پایان  بازدید میدانی از دو طرح سبو سیب سلامت(کودآلی ارگانیک) و شرکت تعاونی سبز دشت دامان(پالت سازی) توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرماندار رضوانشهر و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید صورت گرفت.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و دوبخش بنام های مرکزی و پره سر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.