:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تنظیم بازار با کمک اتحادیه‌ها امکان‌پذیر است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: اعتقاد شخصی و اداری ما این است که با توجه به تنوع واحدهای صنفی و پراکندگی آن‌ها، تنظیم بازار بدون کمک اعضای اتحادیه‌ها و اصناف امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۱۴۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

اقتصادگردان- فریبرز حسامی در جلسه اعضای اتحادیه‌ها و اصناف و بازاریان، اظهار کرد: باتوجه به شرایطی که امروز بر بازار حاکم است، انتظار می‌رود که اتحادیه‌ها بیشتر از گذشته روی اعضای خود نظارت داشته و در این راستا به کمک ما بیایند.

وی با اشاره به حجم بالای مأموریت، قلت نیرو و کمبود اعتبارات سازمان صمت در رابطه با بازرسی از صنوف و بازاریان، عنوان کرد: وزارت صمت به‌جز بیمارستان‌ها و کالاهای بیمارستانی باید روی تمام صنوف نظارت داشته باشد.

حسامی تأکید کرد: با این شرایط امکان نظارت بهینه بر صنوف را نداریم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به این‌که ما در استان به‌ازای هر ۱۴ پروانه فعالیت یک واحد صنفی داریم، بیان کرد: مطالبات مردم از ما پرونده‌های ماست و طبق قانون تعزیرات مواردی رابه تعزیرات ارجاع می‌دهیم، با این حال ۲۰۵ میلیارد تومان پرونده تهیه شده است.

وی با اشاره به این‌که اگر ما چند نرخی و گران‌فروشی داریم دلایل ساختاری دارد، افزود: ما در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای با مشکل تنوع قیمت در عرضه مواجه هستیم.

حسامی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما وجود کالاهای تقلبی در سطح بازار تقاضاست که در این رابطه در سال جاری نسبت به سال گذشته با ۲۰۳ درصد رشد پرونده مواجه هستیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تأکید کرد: اعتقاد شخصی و اداری ما این است که با توجه به تنوع واحدهای صنفی و پراکندگی آن‌ها، تنظیم بازار بدون کمک شما اعضای اتحادیه‌ها و اصناف امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به ضرورت نقش‌پذیری اتحادیه‌ها به‌ویژه در شرایط کنونی، عنوان کرد: در استان ستادی تشکیل شده که هر روز نیازمندی‌ها را به وزارت اعلام می‌کند

حسامی با بیان این‌که بنای ما بر مچ‌گیری نیست، تصریح کرد: در لوازم یدکی اختلاف ۱۸۰ درصدی داریم و کارهای تقلبی زیاد است که در جهت نظارت و کنترل بازار ستاد ویژه‌ای از سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف تشکیل شده است.

این مسئول با تأکید بر این‌که بازار را باید به دست بازاریان سپرد، عنوان کرد: از طرف وزارت صمت ۱۰۰ کالا معرفی شده که باید رو آن‌ها نظارت شود و تاکنون در این کالاها ممنوعیت و کمبودی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده در زمینه حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری با محوریت پلاک سفیدها، بیان کرد: تاکنون در بخش کالایی تنش خاصی نداشته‌ایم.

حسامی با تأکید بر این‌که محور فعالیت ما کنترل روانی جامعه است، اضافه کرد: اقدامات کنترلی را به‌صورت چکشی اعمال نمی‌کنیم، بلکه در دستور کار است که چند کانکس در سطح شهر مستقر کنیم که نیروهای ما در دسترس و در کنار مردم باشند.

این مسئول با اشاره به این‌که از نظر کار کارشناسی و اجرایی مجموعه بازار به‌شدت از ما دور است، عنوان کرد: انتظار داریم که اتحادیه‌ها در بازرسی‌های ما حضور داشته باشند که بتوانیم روند پرونده‌سازی را برعکس کرده و فرآیندها را اصلاح کنیم که دیگر درگیر این همه فرآیندهای متقلبانه نشویم.