:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
استاندار آذربایجان شرقی:

تجار باید ماموریت گرا باشند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کلید واژه رونق تولید و اشتغال صادرات است، گفت: تجار و بازرگانان کشور باید ماموریت گرا باشند و بتوانند در بازار ایجاد تقاضا کنند.
کد خبر: ۱۴۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
اقتصادگردان- محمدرضا پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی اظهار کرد: بزرگترین رسالت بخش دولتی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان، رونق تولید و صادرات است بر این اساس در سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی نیز افزایش صادرات غیرنفتی اولویت است. 

وی ادامه داد: بر این اساس سه میلیارد دلار در افق ۱۴۰۰ برای صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی پیش بینی شده است که در جهت تحقق آن برای توسعه زیرساخت های صادرات، توسعه لجستیگی مثل زیرساخت های فرودگاهی و گمرکی برنامه ریزی شده است. 

پورمحمدی اضافه کرد: ارتباط با دانشگاه ها و بررسی به روز تحولات تجاری در کنار تقویت بازاریابی از جمله مسائل مهمی است که باید به آنها توجه شود. 

وی همچنین با اشاره به موضوع تغییر به عنوان مهمترین مشخصه هزار سوم میلادی، گفت: تغییرات در همه زمینه ها به خصوص در حوزه علم و فن آوری سریعتر و معجزه آساتر است و اکنون تاثیر گذاری از تکنولوژی به دانش محوری، سلسله مراتب اداری به شبکه ای و دموکراسی نماینده ای به دموکراسی دموکراسی(کامل) تبدیل شده است. 

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با این تغییرات اکنون دیگر دولت رقیب بخش خصوصی نیست یعنی در واقع برای حمایت از تولید و بخش خصوصی به کنشگر و کنشیار تبدیل شده است. 

پورمحمدی همچنین گفت: بازرگانان و تولیدکنندگان ما باید ماموریت گرا و تقاضا محور بوده و تقاضا را در بازارهای داخلی و خارجی مدیریت کنند.

بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور ۵ کشور ترکیه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و عراق و روسای اتاق های بازرگانی برخی از مراکز استان ها شامگاه چهارشنبه با تجلیل از تولید کنندگان و صادرکنندگان نمونه در تالار مصلای تبریز به پایان رسید.