:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

کسب جایگاه برتر سازمان زمین‌شناسی در حوزه شاخص‌های عمومی و اختصاصی وزارت صمت سال ۹۷

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی سال 97، به عنوان دستگاه برتر در وزارت صنعت، معدن و تجارت شناخته شد.
کد خبر: ۱۴۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
اقتصادگردان- این سازمان با کسب 613.5 امتیاز از سقف 1000 امتیاز در شاخص‌های عمومی به پیشرفت چشمگیر 39.50 درصدی نسبت به سال گذشته نائل شده و با کسب 962.5 امتیاز از مجموع 1000 امتیاز در شاخص‌های اختصاصی و رشد 6.3 درصدی به عنوان دستگاه برتر میان سازمان‌های وابسته وزارت صنعت، معدن و تجارت شناخته شد.
گفتنی است، ارزیابی عملکرد دستگاه‌­های اجرایی در اجرای مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری، هرساله توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی انجام می­شود و نتایج ضمن ارائه به مراجع ذیربط از جمله ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در جشنواره شهید رجایی ارائه خواهد شد.
یادآور می‌شود، شاخص‌های عمومی به طور فراگیر طی بخشنامه‌ای هر ساله از جانب سازمان اداری و استخدامی کشور در قالب 7 محور اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، شفافیت و مدیریت مالی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره‌وری، ارتقای سلامت اداری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکرد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می­شود.
شاخص­های اختصاصی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از جمله شناسایی-پی‌جویی، اکتشاف عمومی و تفصیلی پتانسیل‌های معدنی کشور، تعداد نقشه زمین‌شناسی کاربردی در مقیاس‌های مختلف، تهیه نقشه‌های مهندسی و مخاطرات زمین‌شناختی (زلزله، ریزگرد، سیل، فرونشست، تغییرات اقلیم، دریایی‌و...)، میزان برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی، نمونه‌های آنالیز شده و پتانسیل‌یابی و ارزیابی ژئوپارک های ایران، به پیشنهاد دستگاه به تصویب سازمان اداری استخدامی کشور می­رسد.
شایان ذکر است؛ مستندات شاخص‌های عمومی و اختصاصی در پایان هر سال در سامانه جامع نظام مدیریت عملکرد(تسما) بارگذاری و توسط سازمان اداری و استخدامی کشور مورد پایش و ارزیابی قرار می­‌گیرد.