:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

هجدهمین نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه برگزار شد

هجدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر اعضای کارگروه، برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
اقتصادگردان- در ابتدای این نشست، دارابی، رییس سازمان صمت استان ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران و اعضای ستاد تنظیم بازار به خاطر جدیت در کار وپی گیری امور، تأکید کرد: گشت مشترک و تشدید نظارت بر بازار آغازشده و تداوم خواهد داشت و باید شرایط بازار را در این مقطع حساس، با کمک دستگاه‌های مربوطه، با آرامش و تقویت پیش ببریم.

دارابی گفت : بحث تأمین سوخت در مناطق سردسیر خصوصاً پاوه و اورامانات باید مورد توجه قرار گیرد .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت تهیه و تأمین و توزیع برنج، توضیحاتی در خصوص تأمین این کالای اساسی و توزیع آن در مناطقی که احتمال کمبود آن می‌رود یا تقاضای تأمین داشته‌اند، ارائه داد.

موضوع کمبود تأمین گاز مایع در برخی از شهرستان‌ها مانند هرسین، اورامانات و سرپل ذهاب، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و افزایش سهمیه استان مطرح و مقرر شد در اسرع وقت و حداکثر طی چند روز آینده با توجه به افزایش سهمیه، این مشکل به‌زودی مرتفع و مردم این مناطق به گاز مایع دسترسی آسان داشته باشند.

دارابی موضوع تحویل 1000 تن شکر از سوی کارخانه قند اسلام‌آباد به‌منظور رفع کمبود در بازار این شهرستان اشاره کرد و تأکید نمود: این سهمیه در صورت نیاز شهرهای اطراف مانند کرند، دالاهو، قصر شیرین و سرپل ذهاب را تحت پوشش خود قرار دهد.

معاون هماهنگی امور اقتادی استانداری کرمانشاهگفت: به فرمانداران ابلاغ کنید ضمن رصد بازار، میزان نیاز کالاهای اساسی شهرستان‌های خود را اعلام نمایند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تقاضای سهمیه کالا نموده و نیازهای مردم را تأمین کنند.

در این نشست، همچنین در مورد افزایش قیمت عرضه گوجه‌فرنگی، مباحثی مطرح و علل آن، ازجمله تداوم بارندگی در جنوب و ممانعت از چیدن این محصول مانع خرید و حمل این کالا به استان شده که به‌طور موقت افزایش قیمت این محصول را در پی داشته که به‌زودی قیمت عرضه گوجه هم مرتفع خواهد شد.

قرار شد تعاون روستایی روزانه 50 تن گوجه فرنگی وارد استانکند تا بتواند به رفع این مشکل کمک کند.