:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

رشد ۳۰ درصدی مبادلات تجاری جمهوری آذربایجان با ایران

کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ ماهه اول سال جاری میلادی با بیش از ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به ۴۲۲ میلیون و ۶۸۸ هزار دلار رسیده است .
کد خبر: ۱۴۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
اقتصادگردان- گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری " آپا " جمهوری آذربایجان به نقل از کمیته دولتی گمرک حاکیست ؛در ۱۰ ماه سال جاری میلادی حجم گردش تجاری با جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با زمان مشابه در سال پیش ۹۹ میلیون و ۲۳۹ هزار دلار (۳۰.۷ درصد) افزایش یافته است .

  بنا به این گزارش ، در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی حجم صادرات جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران ۳۰ میلیون و ۹۹۹ هزار دلار بوده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشتهمیلادی ۸ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار (۳۹ درصد) بیشتر شده است .

  همچنین در این مدت حجم واردات این کشور از ایران ۳۹۱ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار بوده است که در مقایسه با ۱۰ ماهه سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۰ میلیون و ۵۳۴ هزار دلار (۳۰.۱درصد) افزایش نشان می دهد .

این گزارش افزود : در ۱۰ ماهه سال جاری در  مجموع تراز منفی ۳۶۰ میلیون و ۶۹۱ هزار دلاری در معاملات تجاری جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است که در مقایسه با سال گذشته ۸۱ میلیون و ۸۲۹ هزار دلار (۲۹.۳) درصد بیشتر است .