:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

چقدر سرمایه برای راه‌اندازی استارت‌آپ لازم است؟

یک مقام مسئول در بیمه مرکزی ضمن اعلام فعالیت ۱۶۳ استارت آپ در صنعت بیمه گفت: برای راه‌اندازی استارت بین ۵۰۰ میلیون تا پنج میلیارد تومان سرمایه لازم است.
کد خبر: ۱۴۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
اقتصادگردان- در جریان برگزاری نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در جزیره کیش نشستی با محور نحوه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های بیمه‌ای به عنوان کانالی برای جذب سرمایه گذاری در صنعت بیمه با حضور مدیران بیمه مرکزی برگزار شد.

در این نشست رضایی- مدیر نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی - با اشاره به توسعه حضور استارت ها در صنعت بیمه و استقبال از آنها اظهار کرد: زمانی کمپین ۶۵۰۰  نفری مقابله با استارتاپ ها وجود داشت اما اکنون با حمایت بیمه مرکزی و پرداخت هزینه های خاص خود به جایی رسیدیم که در حال تلاش برای توسعه استارت اپ ها هستیم این در حالی است که در حال حاضر حدود ۱۶۳ استارت اپ در صنعت بیمه و در حوزه های مختلف از کارگزاران بیمه، افراد حقیقی و شرکت های بیمه‌ای فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای توسعه استارت‌آپ‌ها در صنعت بیمه، در اولین اقدام تفاهم نامه‌ای بین بیمه مرکزی و معاونت علمی، فن آوری رئیس جمهور منعقد شد، گفت: در ادامه ساماندهی فعالیت استارت‌آپ‌ها مورد توجه قرار گرفت.

این مقام مسئول بیمه مرکزی در مورد نحوه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها نیز گفت: باید دو مسیر فنی - بیمه و همچنین راه اندازی سایت و مباحث آی تی محور آن مورد توجه قرار گرفته و الزامی است.

رضایی با اشاره ب سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها نیز گفت: در دنیل از یک میلیون یورو تا ۱۰۵ میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری می شود ولی در  ایران رقم سرمایه گذاری متفاوت است؛ به طوری که برای شروع کار با حدود۵۰۰ میلیون می‌شود ولی اگر قرار باشد استارت‌آپ راه‌اندازی و برای آن تبلیغات و توسعه انجام شود حداقل پنج میلیارد تومان لازم است.

وی در مورد فعالیت استارت‌آپ‌ها در حوزه بیمه نیز گفت: واقعیت این است که گستردگی کار آنها بسیار بیش از این است که دیده می‌شود؛ به طوری که یکی از کارکردهای آنها این است که فروش سنتی را با سرعت بیشتری در فضای مجازی انجام می‌دهند. از سوی دیگر مقایسه نرخ انجام و امکان انتخاب به مشتری می‌دهد. برخی استارت‌آپ‌ها هم دیتاها را دریافت کرده و بر اساس آن تحلیل اماری انجام و در اختیار شرکت بیمه انجام می‌دهند، برخی مشاور بیمه گذار و برخی هم تلفیقی هستند.

رضایی افزود: پیش تر فعالیت استارت آپ ها به دلیل نداشتند مجوز از صنعت بیمه به این شکل بود که با مهندسی معکوسی که در نرخ بیمه انجام می‌دادند کار مقایسه نرخ حق بیمه شرکت های مختلف را انجام و امکان قیاس را برای مردم فراهم می‌کردند اما در این بین موضوع دریافت حق بیمه از سوی بیمه مرکزی دغدغه بود و در این راستا بخشنامه به شرکت‌های بیمه دادیم که استارت ها را به عنوان بازاریاب برخط بشناسند.

وی با بیان اینکه اکنون صنعت بیمه امادگی کامل برای دادن پروانه به استارت اپ ها به عنوان کارگزاران برخط را دارد، افزود: اما این سوال مطرح است که اگر ثبت‌نام نکنند چه می‌شود؟ در این رابطه باید گفت مهمترین بحث به سویچ بیمه بر می‌گردد که قرار است توسط بیمه مرکزی رقم بخورد به این معنی که استارت‌آپ‌ها و بیمه‌ها ارتباط مستقیمی از برخی لحاظ از جمله مالی  با یکدیگر ندارند ولی برنامه ما این است که کسانی که مسیر دریافت پروانه را طی می کنند بتوانند به اطلاعات سامانه سنهاب دسترسی پیدا کنند. در این حالت اطمینان خاطر برای مشتری اینجا می شود که نرخ های مقایسه ای درست است.