:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
سخنگوی اتاق اصناف ایران:

طرح تشدید برخورد با متخلفان آماده است

سخنگوی اتاق اصناف ایران از آماده کردن طرحی خبر داده که در صورت تصویب، برخوردها با متخلفان به اشد مجازات افزایش خواهد یافت؛ این طرح قرار است در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شود.
کد خبر: ۱۴۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
اقتصادگردان- «مجتبی صفایی» صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوال درباره اینکه چه راهکاری برای نظارت بر تخلف اصناف در نظر گرفته شده است، بیان کرد: وزیر صنعت در جلسه ستاد تنظیم بازار دنبال راهکار قانونی بودند تا با افراد متخلفی که به دنبال سوء استفاده و اخلال در نظام اقتصادی هستند، شدیدترین برخورد صورت گیرد.

وی ادامه داد: قانون نظام صنفی متناسب با تخلفات قانونی به روز نشده، به همین دلیل هیات رئیسه اتاق اصناف ایران طرحی را آماده کرده که آماده ارسال به شورای اقتصادی سران قواست. در این طرح پیشنهاد شده با افرادی که می‌خواهند از طریق تخلفات به حیثیت واحدهای صنفی لطمه بزنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

صفایی درباره وضعیت بازار گفت: از زمان سهمیه‌بندی بنزین، اتاق اصناف با ابلاغ بخشنامه‌ای به سراسر کشور بازرسی و نظارت را تشدید کرد.

وی با اشاره به ۱۲ هزار مورد بازرسی در روز خاطرنشان کرد: روز گذشته (دوشنبه) حدود ۶۵۰ پرونده به تعزیرات ارجاع شد که البته موضوع آن‌ها نه گران‌فروشی، بلکه عدم صدور فاکتور و درج قیمت بود.

سخنگوی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: تیم‌های بازرسی از هفت صبح تا ۱۰ شب در میدان مستقر هستند و اتاق اصناف از تمام ظرفیت خود برای نظارت استفاده کرده است.

به گفته صفایی، عمده نظارت‌ها بر کالاهایی است که تاثیرپذیری بیشتری از افزایش قیمت بنزین دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر احساس شود واحد صنفی از فضای ایجاد شده سوء استفاده می‌کند، اشد مجازات در انتظار او خواهد بود. اگر تخلف واحد صنفی محرز شود، به سرعت رای صادر خواهد شد.

سخنگوی اتاق اصناف ایران گران‌فروشی را مادر تمام تخلفات دانست و افزود: از مردم می‌خواهیم که خودشان نقش بازرسان و ناظران اصناف را اجرا کرده و تخلفات را گزارش دهند.