:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سهم ۸۸ درصدی دودکش‌ها در حوادث مربوط به گاز گرفتگی

رئیس امور اچ.اس.ای (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) شرکت ملی گاز ایران سهم دودکش‌ها در حوادث مربوط به گاز گرفتگی را ۸۸ درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
اقتصادگردان- «غلامرضا بهمن نیا» روز دوشنبه در نشستی خبری، با بیان اینکه شرکت گاز شرکتی سبز محسوب می شود، افزود: این شرکت با رویکرد محیط زیستی اقدام به تولید، انتقال و توزیع سوخت گاز به سراسر کشور و حتی خارج از کشور می کند.

وی ادامه داد: این شرکت همچنین با جایگزین کردن گاز با سوخت مایع به اقتصاد کشور نیز کمک کرده و از هزینه های سنگین جلوگیری می کند.

بهمن نیا با اشاره به اینکه شرکت گاز، شرکتی پیشرو در توسعه پایدار است ادامه داد: توسعه زیرساخت های حیاتی کشور در تامین انرژی مورد توجه بوده است.

وی تاکید کرد: توسعه پرشتاب در زمینه گازرسانی به مشترکان در حال انجام است و در صادرات نیز توسعه مطلوبی را شاهد هستیم.

این مقام مسئول به تامین بی وقفه و مستمر سوخت برای مصرف کنندگان نهایی اشاره کرد و افزود: این شرکت آماده است تا در بحران هایی نظیر سیل ۹۷ برای تامین نیاز ها ایفای نقش کند.

رئیس اچ. اس. ای شرکت ملی گاز ایران تاب آوری این شرکت را با نگاه به ایمنی و محیط زیست دانست و گفت: مجموعه اچ .اس.ای با افزایش و ارتقاء توانمندی ها تلاش کرده تا برای مقابله با تهدیدها آمادگی کامل برای واکنش سریع داشته باشد.

به گفته بهمن نیا پارسال۲ هزار و ۶۱ مورد حادثه به ثبت رسیده که منجر به ثبت ۳۴۷ مورد فوتی شده است.

وی افزود: هرساله شاهد رشد ۳ تا ۴ درصدی افزایش حوادث در بخش گاز هستیم.

 رئیس اچ. اس. ای شرکت ملی گاز ایران گفت: همچنین ۹۰ درصد حوادث از آبان ماه تا پایان سال رخ می دهد زیرا در این بازه زمانی مصرف به شدت افزایش پیدا می کند.

به گفته بهمن نیا از ۳۴۸ حادثه منجر به فوت ۲۱۳ مورد مربوط به مرگ خاموش و ۱۳۵ مورد به حوادث ناشی ازآتش سوزی و انفجار بوده است که نشان می دهد مرگ خاموش سهمی ۶۱درصدی در حوادث دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم روستاها از حوادث گاز ۲۴درصد است گفت: شهرها نیز ۷۶درصد از حوادث را به خود اختصاص داده اند.