:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ایجاد مسیرهای جدید هوایی برای کاهش مصرف سوخت هواپیماها

وزیر راه و شهرسازی از خلق مسیرهای جدید هوایی، نوسازی ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای، شهرسازی هوشمند و تولید سوخت با «سولفورکم» برای کشتی‌ها به عنوان برنامه‌های ایران برای پایداری محیط زیست و کاهش مصرف انرژی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
اقتصادگردان- «محمد اسلامی» روز دوشنبه در مراسم ششمین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای تغییر اقیم که در محل کتابخانه ملی در تهران برگزار شد، در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای پایداری محیط زیست، گفت: یکی از موضوعات در دستور کار وزارت راه خلق مسیرهای جدید هوایی برای پیمایش کمتر هواپیماها است.

وی گفت: بر این اساس با کوتاه‌کردن مسیرهای هوایی توانستیم هم برای پروازهای داخلی و هم پروازهای عبوری در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم.

اسلامی برنامه دوم وزارت راه را نوسازی ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد و گفت: تلاش برای نوسازی ناوگان جاده‌ای را ادامه دهیم تا از این طریق آلایندگی زیست محیطی را کاهش دهیم.

وزیر راه به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان که بر مصرف بهینه انرژی تاکید دارد اشاره کرد و گفت: با تدوین این قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و سازمان نظام مهندسی موظف به اعمال این قانون در ساخت و سازها می شود.

وی ادامه داد: از سازمان نظام مهندسی انتظار داریم که این مبحث را در طراحی ساختمان‌ها نظارت و اعمال کند زیرا رعایت این مبحث از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم می‌تواند سهم به سزائی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی تولید سوخت با «سولفورکم» برای کشتی‌ها را برنامه دیگر ایران برای پایداری محیط زیست اعلام کرد و گفت: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت ملی و توان شرکت های دانش بنیان این سوخت را در داخل تولید و به کمک سلامت دریاها بیایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در بخش ناوگان ریلی توانسته است خطوط ریلی کشور را از ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش دهد، گفت: این میزان افزایش خطوط ریلی به اضافه طرح‌های درحال مطالعه و اجرا نشان از عزم ایران برای بهینه سازی مصرف انرژی برای رسیدن به محیط زیست پایدار دارد.

وزیر راه حرکت به سمت شهرسازی هوشمند را از دیگر جهت گیری‌های وزارت راه برای کنترل مصرف انرژی دانست.