:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اثر افزایش قیمت بنزین بر معاملات بازار سهام

معاملات بازار سهام در حالی طی یکی دو هفته گذشته به تعادل رسید که موضوعاتی مانند افزایش قیمت بنزین و نوسان قیمت دلار از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانند در هفته پیش‌رو این تعادل را دستخوش تغییر کند
کد خبر: ۱۴۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
اقتصاد گردان - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گرانی قیمت بنزین می‌تواند در کوتاه مدت و بلندمدت بر معاملات بازار سهام اثرگذار باشد.

منصور کریمی در گفتگو با ایبِنا در خصوص تاثیر گرانی قیمت بنزین بر بازار سرمایه گفت: معاملات بازار سهام در حالی طی یکی دو هفته گذشته به تعادل رسید که موضوعاتی مانند افزایش قیمت بنزین و نوسان قیمت دلار از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانند در هفته پیش‌رو این تعادل را دستخوش تغییر کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ سوخت در حال حاضر صرفا برای بنزین اجرایی شده که شاید مهمترین تاثیر آن بر معاملات بازار سرمایه آثار غیرمستقیم و تورمی است که در گام نخست اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پس از آن اثر خود را بر بازار سهام می‌گذارد که این اثر در میان مدت در قالب رشد شاخص بورس و قیمت‌ سهام شرکت‌ها به دلیل موضوعاتی همچون رشد ریالی دارایی‌ها بر آثار تورمی اقتصاد است.

وی اضافه کرد: بر این اساس به نظر می‌روسد واکنش معامله‌گران در بازار سهام در خصوص افزایش قیمت بنزین در روزهای پیش‌رو کوتاه مدت و مقطعی باشد. این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص نوسانی که نرخ ارز در این روزها دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این نوسان کوتاه‌مدت باشد، بر این اساس باید منتظر ماند و دید سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز تا چه حدی پایدار خواهد بود و پس از آن منتظر واکنش بازار سهام به این مولفه مهم بود.

کریمی اذعان داشت: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند سمت و سوی معاملات را در بازار سهام تغییر دهد موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ ها است و معامله‌گران منتظر هستند تا شاید با اجرایی شدن این مولفه بازار سرمایه دوباره به دوران رشد خود باز گردد.