:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس کل گمرک ایران:

آماده واگذاری خدمات غیرحاکمیتی گمرک به بخش خصوصی هستیم

رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: در این مدت به‌طور میانگین ارزش دلاری کالاهای اساسی ترخیص شده از گمرکات کشور ماهانه یک میلیارد دلار بوده است.
کد خبر: ۱۴۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
اقتصادگردان- مهدی میراشرفی همچنین از افزایش ترخیص کالای اساسی در هفت ماهه امسال خبر داد و افزود: ترخیص 25 قلم کالای اساسی از گمرکات کشور در این مدت 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: در این مدت به‌طور میانگین ارزش دلاری کالاهای اساسی ترخیص شده از گمرکات کشور ماهانه یک میلیارد دلار بوده است.

براساس این گزارش رئیس کل گمرک ایران در ‌سی‌وچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان با اشاره به اهمیت اقدامات و خدمات هماهنگ‌های سازمان‌ها در مبادی مرزی گفت: اجرای مدیریت واحد مرزی جهت کاهش هزینه‌های خروج و ورود کالا از مرز باید بیشتر مورد تأکید قرار گیرد.

وی افزود: مسائل مربوط به مدیریت واحد مرزی در حوزه مسئولیت گمرک است که باید با اجرای صحیح، آن را ساماندهی کرد.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه طرح ساماندهی پایانه باشماق کلید خورده است، خاطرنشان کرد: قبل از سال‌جاری تا حدودی گمرکات را تجهیز کردیم و اکنون نیز آمادگی واگذاری امور مربوط به تجهیز گمرکات به بخش خصوصی را داریم.

رئیس کل گمرک با تأکید بر ضرورت به رسمیت شناختن مرز سیرانبند بانه از سوی عراق اظهارداشت: کشور عراق با بازاری پر رونق، یکی از پرظرفیت‌ترین کشورهای همسایه در زمینه امور تجاری است و ما به ‌دلیل داشتن مشترکات فراوان می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بازار عراق تمایل بیشتری به کالاهای ایرانی دارد، به ظرفیت‌های تجاری در کشور سوریه نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به درخواست دولت سوریه در کنار ملت و دولت این کشور بوده و در حال حاضر نیز که سوریه در حال بازسازی است، همچنان در کنار دولت و ملت برادر سوریه خواهد بود و در حوزه تجارت نیز تعامل لازم وجود دارد.