:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

گیلان برترین استان در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور

سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون که در سفر یک روزه به همراه شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گیلان سفر کرده است در جلسه کارگروه اشتغال در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد گفت: بیش ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی این بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور است که استان گیلان با پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد ریال و تحقق ۱۲۹ درصدی بهترین عملکرد را در کشور داشته است، ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه تدابیر و راهکارهای دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری در طی این طرح بسیار تسهیل‌گرایانه و کم نظیر بوده است.
کد خبر: ۱۴۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
اقتصادگردان- فتاحی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 98 حضور دارد و در بخش کشاورزی ۱۳۰۰۰۰ میلیارد ریال خط اعتباری به بانک تخصیص می‌یابد این منابع به صورت شناور در اختیار، کارآفرینان و فعالان اقتصادی بخش‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان می‌باشد و با اولویت بخش تعاون پرداخت می‌گردد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون همچنین از امضا قرارداد عاملیت از محل تبصره ۱۸ با وزارت صمت خبر داد و افزود: مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال جهت پرداخت به طرح‌های صنعتی در مناطق برخوردار بصورت شناور در اختیار استان‌ها می‌باشد. و همچنین منابع ۳۰۰۰ میلیارد ریالی در حوزه تسهیلات صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود بانک توسعه تعاون آمادگی دارد در استان گیلان به صورت ویژه حوزه گردشگری تسهیلات پرداخت نماید.

فتاحی از طرح‌های مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد کرد و افزود: بانک توسعه تعاون همواره برای تعامل دو جانبه با دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی و اراده کافی را داشته است و از جمله مصادیق این تعامل می‌توان به همکاری چند ساله با سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی اشاره نمود.

وی افزود: در ارتباط با دستگاه‌های زیرمجموعه به دنبال تعامل حداکثری هستیم و در بسیاری از موارد فراتر از تعهدات مذاکره شده عمل نموده‌ایم.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ظرفیت موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سیستم اقتصادی و اجتماعی دولت بی نظیر دانست و گفت: انتظار مسئولین وزارتخانه تعامل حداکثری میان دستگاه‌ها برای پیشبرد مناسب امور و ارائه مناسب‌ترین خدمات به مردم می‌باشد.

شایان ذکر است این جلسه به ریاست زارع استاندار گیلان، با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و جمعی از مدیران کل استان و فرمانداران برگزار گردید.