:
كمينه:۲°
بیشینه:۱۰°
به‌روز شده در: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
مدیرعامل بانک کشاورزی:
روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در جلسه گزارش پیشرفت مراحل تهیه نقشه راه پیاده سازی بانکداری دیجیتال در این بانک ، تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از بانکداری دیجیتال در جامعه کشاورزی ایران را از دغدغه های بانک کشاورزی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، خدارحمی در این جلسه که با حضور دکتر معمارنژاد معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد ،برخی اقدامات بانک کشاورزی در حوزه تحول دیجیتال از جمله ایمن سازی شبکه و پیاده سازی سایت بحران ، راه اندازی سامانه دیجیتال تامین نهاده‌های کشاورزی (بازارگاه محصولات کشاورزی) با 14 هزار میلیارد ریال مانده تراکنش‌های سه ماهه و عضویت پرورش دهندگان دام و طیور و تولیدکنندگان ذرت و دانه های خوراک دام و طیور کشور،  فعال سازی رمز پویا ، پرداخت وجوه گندم توسط سامانه جامع بدون مراجعه به بانک  و بسیاری خدمات مالی و اعتباری دیگر که توسط سامانه های الکترونیکی به جامعه کشاورزی ارائه می شود را برشمرد و تصریح کرد مجموعه این اقدامات، موجب نهادینه شدن فرهنگ استفاده از بانکداری دیجیتال در جامعه کشاورزی شده است و این یکی از دغدغه های بانک کشاورزی بوده است.

وی افزود: جامعه کشاورزی ما امروز از لحاظ کاربرد روش های نوین تولید امتحانش را پس داده و از روش های ابداعی و جدید استقبال میکند و بانک کشاورزی تلاش میکند با برنامه ریزی و توسعه سامانه ها و خدمات دیجیتالی به کشاورزان محترم، فرهنگسازی کند.

بر اساس این گزارش، خدارحمی در ادامه سخنان خود با موضوع بانکداری آینده و تحول دیجیتال، اقدام وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحقق سند تحول دیجیتال را حرکت بسیار سازنده ای برای نظام بانکی دانست و گفت: بانکداری دیجیتال نیاز به یک محور هماهنگ‌کننده داشت و امیدواریم سند تحول دیجیتال این کار را بکند تا حرکت ها هدفمند تر شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی جامع در این بانک ، اظهار داشت: از روز اول این حرکت را جدی گرفته ایم، کارهای موثری انجام داده‌ایم و کوشیده ایم طبق زمانبندی حرکت کنیم و کار را جلو ببریم و می‌کوشیم به پیشبرد این روند کمک کنیم.

خدارحمی سپس به تشریح ماموریت و استراتژی کلان بانک کشاورزی پرداخت و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی به اعتبار سابقه و نامش، هم بانک است وهم یک ماموریت ویژه دارد. از سال های ۷۷ و ۷۸ بانک تغییراتی را تجربه کرد و از یک بانک تخصصی صرف که عمدتا پرداخت کننده تسهیلات بود به یک بانک جامع نزدیک شد.

 وی افزود: بانک کشاورزی در ارائه محصولات و خدمات بانکی یک بانک جامع است اما در حوزه ارائه خدمات تسهیلاتی و اعتباری به عنوان یک بانک تخصصی حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط رفتار می‌کند.

خدارحمی با اعلام این خبر که منابع بانک کشاورزی از هزار هزار میلیارد ریال عبور کرده است و بخش قابل توجهی از این منابع  ظرف دو سه سال اخیر تامین شده است، تاکید کرد: درحال حاضر جزو بانک های بزرگ کشور هستیم و خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌کنیم ضمن این که مدیریت کلان بانک، تامین مالی پایدار بخش کشاورزی است و بیش از ۷۰ درصد نیاز مالی بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی تامین می شود .

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اعتباری،  تامین زنجیره‌های بخش کشاورزی و حمایت از آن ها، حمایت از طرح های نوین و اولویت دار بخش کشاورزی،  توسعه گلخانه های مدرن، طرح های پیشرفته پرورش ماهی در دریا و ارائه بسیاری تسهیلات دیگر از خدمات بانک کشاورزی است و در حوزه بانکداری ، علاوه برکاهش هزینه تمام شده منابع و توسعه دسترسی به خدمات بانکی برای مشتریان و جامعه ، بانک کشاورزی یکی از سه بانک بزرگ به کار گیرنده بانکداری آنلاین و متمرکز است و ۳۰۰ شعبه آنلاین را در سال ۷۸ ایجاد کرده است. همچنین برای سیستم جامع Core banking بانک کشاورزی، برای اولین بار از یک نرم‌افزار پایه بین‌المللی استفاده شده است و  تسهیل دریافت خدمات بانکی برای مشتریان، بهبود فرایندهای ارائه خدمات بانکی، توسعه بانکداری شرکتی و یکپارچه سازی فرآیندها نیز از دیگر خدمات و اقدامات بانک کشاورزی است.

این گزارش می افزاید: در ادامه این جلسه کلیه اقدامات انجام شده در زمینه تدوین نقشه راه ، وضعیت کلی بانکداری دیجیتال در بانک کشاورزی و برنامه های پیش رو برای تکمیل نقشه راه سند تحول دیجیتال در بانک کشاورزی تشریح شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: