:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی:

بانك كشاورزي خط شكني كرد

گزارش پیشرفت مراحل تهیه نقشه راه پیاده سازی بانکداری دیجیتال در بانک کشاورزی با حضور دکتر معمارنژاد معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی تشریح شد.
کد خبر: ۱۴۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جلسه که روز شنبه 25 آبان با حضور دکتر معمارنژاد معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، داور ماهي كار رييس هيات مديره ،اعضای کمیته بانکداری آینده و تحول دیجیتال وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیئت مدیره و معاونان و مدیران بانک کشاورزی در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، معمارنژاد ضمن قدردانی از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک برای پیشبرد تدوین سند تحول دیجیتال، با تاکید بر این که تا پایان امسال نقشه راه بانکداری دیجیتال باید تنظیم شود، اظهار داشت: از سال گذشته که مبحث بانکداری آینده و تحول دیجیتال آغاز شد، طی سندی منظور از تحول دیجیتال را توجه به اصلاح و بهبود مدل کسب و کار بانک‌ها ، توجه به فرایندهای کسب و کار در بانک ها و استفاده از فناوری‌های نوین امروز تشریح کردیم.

وی افزود: در تدوین نقشه راه پیاده سازی بانکداری دیجیتال ، مواردی چون استراتژی در حوزه بانکداری دیجیتال و همسویی آن با سایر استراتژی‌ه، مدل کسب و کار، سامانه جامع Core banking ، تحلیل داده های مشتریان ، تعامل با ذینفعان در اکوسیستم جدید بانکداری، مدیریت کانال های ارتباطی، مدیریت امنیت، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و ارتباطی، ساختار و نظامات تحول و مدیریت طرح، استفاده از فناوری‌های نوین و منابع انسانی مورد نیاز بایستی درنظر گرفته شود.

معمارنژاد با اشاره به این که تحولات دیجیتال امروز سریع شکل می‌گیرند و سریع جایگزین می‌شوند تصریح کرد این نکته باید در تمام برنامه ریزی هایی که برای تحول دیجیتال صورت می‌گیرد مدنظر باشد .

وی تأکید کرد: هر اتفاقی در هر حوزه‌ای از بانک می خواهد رخ دهد بایستی بحث هزینه و درآمد آن مشخص شود؛ در بحث تحول دیجیتال نیز حتما باید بررسی شود که چقدر درآمدهای ما را بالا می‌برد و هزینه‌ها را کاهش می دهد.

دکتر معمارنژاد همچنین با اشاره به خط شکنی بانک کشاورزی در اجرای اصول حاکمیت شرکتی، ضمن تشکر از مشارکت و همکاری بانک کشاورزی اظهار امیدواری کرد این مهم در همه بانک ها اتفاق بیفتد.