:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر راه و شهر سازی عنوان کرد

نیاز تقاطع‌های همسطح قرچک و خط 3 و4 ریلی جنوب تهران؛ نیارمند 400 میلیارد تومان

وزیر راه و شهر سازی گفت: تکمیل ۲ پروژه تقاطع‌های غیر هم سطح قرچک و تکمیل خط ۳ و ۴ ریلی جنوب شرق استان تهران به ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
کد خبر: ۱۴۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

اقتصادگردان- محمد اسلامی بعد از ظهر پنج شنبه با حضور در شهرستان پیشوا و بررسی موارد و مشکلات راه در این شهرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: آنتنی پیشوا به جاده امام رضا(ع) برقرار است و به عنوان جاده اصلی هم مورد استفاده است.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه نکته مهم و جدیدی که فعلا مطرح است و در استان نیز تصویب شده است و توسط مسئولین استانی و نماینده شهرستان نیز مورد پیگیری قرار دارد، مسئله اتصال آزادراه قم گرمسار به طول ۱۸ کیلومتر است، افزود: این اتصال با توجه به اینکه مصوبه استانی بوده باید مورد بررسی قرار بگیرد که به چه صورت می توانیم به طور مشارکتی با مسئولین استان برای اجرای آن تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله اتصال آزاد راه قم_گرمسار در گروه ارزیابی نیز اعلام شده است‌، گفت: مقرر شد بررسی های مطالعاتی این مصوبه انجام شود و هم اکنون نیز از نقطه صفر به این مرحله رسیدیم و از خواسته های مردم و مسئولین با اطلاع شده ایم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت جاده های روستایی پیشوا و جنوب شرق استان تهران نیز خاطر نشان کرد: راه های روستایی طبق یک برنامه در دستور کار قرار دارد و هم اکنون نیز طبق اعلام فرماندار پیشوا راه روستاهایی که اعلام شد به معاونت راه روستایی سازمان راهداری ارجاع می شود و در برنامه قرار داده خواهد شد اما زمان اختصاص بودجه برای این راه ها معلوم نیست و در برنامه قرار داده می شوند.

اسلامی افزود: قطار حومه ای برای مهم است که حداکثر بهره برداری از آن صورت بگیرد و خط سوم و چهارم باید تکمیل شوند ، چرا که حجم قطارهای مسافربری و باری در این خطوط زیاد هستند و خط سوم برای همین منظور در نظر گرفته شده است که ‌امیدواریم بتوانیم با تامین منابع و تکمیل خطوط مسافران بیشتری را جابه جا کنیم.

وی در خصوص خروجی بازدیدهای امروز از شهرستان های جنوب شرق استان تهران بیان کرد: مسئله تقاطع های غیر هم سطح در شهرستان قرچک و بحث تکمیل خط ریلی خط سوم و چهارم که خوشبختانه سال قبل یک و نیم میلیون نفر جابه جا کرده و به کاهش ترافیک و الودگی هوا کمک می کند از اهمیت زیادی برخوردار است و برای تکمیل این ۲ پروژه مهم ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم بتوانیم تامین اعتبار کنیم.