:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد:

معماری سازمانی دولت با «دولت الکترونیک»

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر لزوم تغییر در دانش معماری سازمانی در کشور، گفت: ایجاد تغییر در معماری سازمانی دولت از اولویت‌های این حوزه است و استفاده بهینه از دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات مناسب‌ترین راه برای ایجاد تغییر مثبت است.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
اقتصادگردان- به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در سومین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با انتقاد از معماری ناکارآمد سازمانی، گفت: معماری سازمانی دولت نیاز به طراحی و بازآفرینی دارد و این فرصت با ورود حوزه دولت الکترونیک و رشد فناوری اطلاعات میسر می‌شود.

وی با مقایسه کشورهای مختلف در مبحث بزرگی دولت و معماری سازمانی، گفت: دو شاخص مهم در دنیا برای سنجش میزان بزرگی دولت‌ها وجود دارد که میزان مخارج دولت به نسبت تولید ناخالص داخلی (GDP) یکی از این شاخص‌ها و شاخص دیگر میزان کارمندان بخش عمومی به‌کل جمعیت کشور است.

ناظمی افزود: کشور ما در این دو شاخص در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی و فرانسه از معماری دولتی کوچک‌تری برخوردار است اما به دلیل ناکارآمدی معماری سازمانی دولت این تصور ایجاد می‌شود که دولت بزرگ است و نیاز به کوچک‌سازی داریم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر استفاده از فناوری اطلاعات درباز تعریف معماری سازمانی، تصریح کرد: ما نیازی به کوچک‌سازی دولت و واگذاری خدمات و مامورت های ذاتی نظیر آموزش و بهداشت به بخش‌های دیگر نداریم بلکه نیازمند عزم جدی برای بازآفرینی و تغییر پارادایم‌ها در این حوزه هستیم.