:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

عقد چندین قرارداد در بخش عملیات هوانوردی، ایمنی اصل اول صنعت هوایی است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ایمنی اصل اول و مهم در صنعت هوانوردی است، از متخصصان الکترونیک هوانوردی به عنوان حلقه مهم زنجیره تامین ایمنی هوانوردی یاد کرد.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
اقتصادگردان- به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران ضمن گرامی‌داشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، بیان داشت: در حوزه عملیات هوانوردی به ویژه در حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی فعالیت‌ها و اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین شاخص اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران را تامین ایمنی هوانوردی از طریق نصب و راه اندازی، نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های کمک ناوبری، تجهیزات ارتباطی و سامانه‌های نظارتی عنوان کرد.

امیرمکری افزود: کارشناسان و متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران تاکنون توانسته اند در عملیاتی نگهداشتن تجهیزات مذکور با وجود تحریم های جهانی اقدامات بزرگی انجام دهند، امروزه با وجود تحریم‌های شدید شاهد ظهور توانمندی‌ها و توان متخصصان صنعت فرودگاهی و هوانوردی در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: در مقاطع مختلف و با روش‌های متنوع موفق شدیم نیازهای تجهیزاتی را از منابع خارجی تامین کنیم اما هر چه پیش رفتیم میزان فشار تحریم بیشتر شد و ما را با مشکلات و چالش‌هایی مواجه کرد.

امیرمکری ادامه داد: خوشبختانه در بخش پشتیبانی، نگهداری و راهبری تجهیزات گام‌های خوبی برداشته شد.

وی‌ بر تلاش و همت مضاعف متخصصان این صنعت تاکید و خواستار اعتماد به امکانات و توانمندی های داخلی کشور برای تامین نیازهای تجهیزاتی شد.

به گفته رئیس هیات مدیره ‌‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ایمنی اصل اول و مهم در این صنعت است و خوشبختانه امروزه توان داخلی توانسته بخشی از نیازهای ما را برآورده کند.

وی خطاب به متخصصان و مدیران این بخش گفت: شما به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره تامین ایمنی پرواز، با برقراری ارتباط بین کنترلر و خلبان و فراهم کردن امکان نظارت بر عملیات هوانوردی کشور، نقش مهم و اساسی را در صنعت هوانوردی ایفا می‌کنید.

امیرمکری بر توان تولید کنندگان داخلی در طراحی و ساخت سیستم های روشنایی باند اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته در بخشی از تجهیزات مورد نیاز حوزه عملیات هوانوردی موفق شدیم قراردادهایی را برای طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته، دستگاه DME و برج موبایل منعقد کنیم.

وی از حمایت پژوهش‌ها و پروژه‌های مربوط به صنعت فرودگاهی و هوانوردی توسط شورای پژوهش‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.