:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رشد ۸ درصدی بارش‌ها در سال آبی جدید

با گذشت تنها ۵۲ روز از سال آبی‌جدید (مهرماه۹۸ تا پایان شهریور۹۹) میزان بارش‌های کشور نسبت به میانگین ۵۱ ساله اخیر با بارش۲۲.۲ میلی‌متر حدود هشت درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
اقتصادگردان- میزان بارش‌هادر ۶ حوضه اصلی‌آب‌ریز کشور براساس تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران تا روز ۲۱ آبان ماه به ۲۳.۹ میلی‌متر رسیده و این در حالی است که پارسال در همین بازه زمانی ۳۷.۲ میلی‌متر بارندگی ثبت شده بود.

ایران دارای ۶ حوضه آبریز اصلی دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره قوم است.

میزان بارش‌ها درحوضه آبریز دریای‌خزر تا بیست و یکمین روز از آبانماه به رقم ۷۰.۹ میلی‌متر رسید و این در حالی است که پارسال در همین بازه زمانی میزان بارش های آن ۹۳.۷ میلی‌متر بوده‌ است؛ در عین حال میزان بارش‌ها در استان گیلان به رقم ۱۷۹.۲ میلی‌متر رسیده و در استان مازندران ۱۴۸ میلی متر و در استان گلستان۷۷.۲ میلی‌متر بارندگی بوده است.

حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان در حالی در ۲۱ روز آبانماه ۲۲.۵ میلی متر بارندگی را تجربه کرده‌ که پارسال میزان بارش‌های آن به رقم ۵۶.۶ میلی‌متر رسیده‌ بود. میزان بارش‌ها در استان هرمزگان در همین بازه زمانی به رقم ۲۲.۸ میلی متر، در استان سیستان و بلوچستان به رقم۲۵.۶ میلی‌متر و در استان بوشهر به رقم ۵ میلی‌متر رسیده است.

میزان بارش‌ها درحوضه دریاچه ارومیه هم به رقم ۲۲.۵ میلی‌متر درحالی رسیده که پارسال در ۲۱ روز آبانماه این حوضه ۴۷.۳ میلی متر بارندگی داشته‌است. میزان بارش‌ها در استان اردبیل به ۳۳.۱ میلی‌متر و در استان آذربایجان شرقی به ۲۷.۵ میلی‌متر و در استان آذربایجان غربی به رقم ۲۴.۲ میلی‌متر و در استان زنجان ۶۳.۷ میلی متر بارندگی دارد.

در فلات مرکزی میزان بارندگی‌ها ۱۶.۶ میلی‌متر گزارش شده که درعین حال پارسال ۱۸.۱ میلی‌متر بارندگی را تجربه کرده‌ بود.

میزان بارش‌ها در حوضه مرزی شرق در حالی در بیست و یکمین روز آبان ماه به رقم ۹.۹ میلی‌متر رسیده که پارسال در همین بازه زمانی رقم بارندگی های آن ۷.۳ میلی‌متر بوده که نشان از رشد مثبت است.