:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

بسته حمایتی استاندارد گره‌گشای تولید شد

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به تدوین بسته حمایتی ویژه بخش تولید گفت: این بسته شامل شیوه‌نامه‌های تسهیل و شتاب دهنده واردات و صادرات کالا است.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
اقتصادگردان- مسلم بیات روز چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان همدان اظهار داشت: به جرات می توان گفت بسته حمایتی استاندارد مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور را برداشته‌است. 

وی اضافه کرد: این بسته شامل شیوه نامه های ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و وارداتی است که با تنوع خوبی که دارد به تمام نیازهای فعالان اقتصادی پاسخ می‌دهد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: در این بسته شیوه نوینی برای صادرات کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون درج نشان استاندارد ایران و مطابق با استانداردهای کشور هدف طراحی شده‌است.

وی افزود: بسته حمایتی استاندارد انعطاف زیادی دارد و برای صادرات کالاهای فاقد استاندارد گوهینامه ای مطابق با ویژگی های محصول صادر می‌کند.
بیات گفت: واحدهای تولیدی که در طول ۶ ماه بازرسی فاقد هرگونه نقص بوده اند، از نمونه برداری و آزمایش مجدد معاف هستند که اینکار موجب کاهش هزینه های این واحدها می‌شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد به تشریح بسته حمایتی استاندارد در زمینه واردات اشاره کرد و افزود: صاحبان صنایع می توانند مواد اولیه و واسطه ای را تنها با دریافت یک تاییدیه از وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون تشریفات وارد کنند.

وی تاکید کرد: این گونه حمایت از واحدهای تولیدی در طول عمر سازمان ملی استاندارد بی سابقه است. 

به گفته بیات گواهینامه های واردات که پیشتر یک ماهه صادر می شد در بسته حمایتی به سه ماه ارتقا یافته‌است. 

وی بازنگری این بسته را ضروری دانست و افزود: اگر پیشنهاد و یا موارد جدیدی از سوی تولید کنندگان و صادرکنندگان به دست ما برسد در بسته حمایتی لحاظ می‌شود.