:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

انجام تعمیرات همزمان 3 واحد در نیروگاه شهید رجایی قزوین

همزمان 3 واحد گازی و بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین برای کسب آمادگی تولید در دست تعمیرات قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
اقتصادگردان- "علی فرهور" مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در تشریح برنامه‌های تعمیراتی این نیروگاه گفت: در ادامه تعمیرات واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی، واحدهای شماره 5 و 6 گازی و واحد شماره 3 بخار سیکل ترکیبی در دست تعمیرات قرار گرفت.
وی با بیان اهمیت فعالیت‌های تعمیرات واحدها افزود: هر ساله به‌منظور کسب آمادگی واحدهای سیزده‌گانه این شرکت برای تولید برق پایدار و مطمئن، برای کمک به شبکه سراسری تولید انرژی الکتریکی، تعمیرات این واحدها بر اساس میزان کارکرد آنها از اواخر شهریور، آغاز و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
فرهور افزود: در همین رابطه، هم اکنون سه واحد در دست تعمیرات اساسی و بازدید دوره‌ای قرار دارند که پس از پایان این تعمیرات، واحدهای دیگر نیز متناسب با ساعت کارکرد خود، تحت تعمیر قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به فعالیت‌های تعمیراتی انجام شده در این واحدها گفت: در واحد شماره 5 گازی نیروگاه که تحت تعمیرات اساسی است، تعداد 12 عدد پیچ توربین تعویض شده و عملیات بالانسینگ روتور توربین نیز در حال انجام است.
وی افزود: برای اولین بار، دمونتاژ کامل دیفیوزر واحد، انجام شده و برای تنظیم بهتر همراه با دقت بالا در جاگیری پوسته توربین، از اندازه‌گیری لیزری استفاده شده است.
فرهور در پایان با تاکید بر اتکا به دانش فنی و تخصص متخصصان این نیروگاه در برنامه‌های تعمیرات واحدهای سیزده‌گانه خاطرنشان کرد: کالاها و اقلام مورد نیاز واحدها در داخل نیروگاه، طراحی و توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود که این موضوع با توجه به تحمیل تحریم‌ها علیه کشور، از اهمیت زیادی برخوردار است.
نیروگاه شهید رجایی با تولید سالانه حدود 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، حدود چهار درصد از برق مورد نیاز شبکه سراسری را تامین می‌کند.