:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شفاف‌سازی وضعیت خرید و فروش طلا در فضای مجازی

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پنج واحد برای فروش آنلاین طلا؛ از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه کسب و کار در فضای مجازی مجوز گرفته‌اند، که البته تنها یکی از آنها از اتحادیه طلا و جواهر تهران پروانه کسب اخذ کرده است.
کد خبر: ۱۴۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
اقتصادگردان- روز گذشته (دوشنبه) مسعود یزدانی - نایب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران - در نشست خبری این اتحادیه با بیان اینکه تا به حال مجوز معامله آنلاین طلا و سکه دریافت نشده و به فردی ارایه نشده است، اظهار کرد: امافعالیت تنها پنج واحد مجاز است و مابقی اگر فعالیت می‌کنند، غیرمجاز است، البته چهار واحد از اتحادیه مجوز نگرفته‌اند و بدون رصد به آن‌ها مجوز داده شده است.

در این زمینه برای رفع تناقض ایجاد شده بین عدم ارائه مجوز معامله آنلاین طلا و سکه و فعالیت پنج واحد مجاز برای فعالیت؛ سراغ ابراهیم محمدولی - رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران- رفتیم.

اظهار کرد: پنج واحد برای فروش آنلاین طلا از "وزارت صنعت، معدن وتجارت" و "اتحادیه کسب و کار در فضای مجازی" مجوز گرفته‌اند که ربطی به اتحادیه طلا و جواهر تهران ندارد. از این پنج واحد تنها یک واحد پروانه فروش طلا از اتحادیه طلا و جواهر را دارد.

وی افزود: از این رو ضروری است که شرایط نظارت بر داد و ستد طلا و سکه در فضای مجازی فراهم شده و شرایط رسیدگی به شکایات نیز وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که اتحادیه، مخالف فروش طلا و جواهر در فضای مجازی نیست، اما تاکید داریم که بایستی آیین‌نامه و چارچوب خرید و فروش طلا در فضای مجازی تدوین شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اعلام کرد: به طور مثال هفته گذشته فردی به ما اعلام کرد که ۲۵۰ میلیون تومان طلا در فضای مجازی خریداری کرده اما خبری از طلاها نشده است. ضمن اینکه امکان شناسایی و پیدا کردن فروشنده نیز وجود ندارد و مشتری مالباخته شده است.