:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نوبخت اعلام کرد:

320 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن سنندج تخصیص یافت

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، با اشاره به اینکه 320 میلیارد تومان تخصیص برای راه آهن سنندج صادر شده است، گفت: اتمام این پروژه باید تا سال آینده به پایان برسد.
کد خبر: ۱۴۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
اقتصادگردان- محمدباقر نوبخت امروز (21 آبان) در فرودگاه سنندج و در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: رهاورد این سفر اگرچه متعدد است اما دو مورد حایز اهمیت آن احداث 3 هزار واحد مسکونی برای افراد نیازمند و تقویت زیرساخت های استان به ویژه راه آهن سنندج به همدان است.

وی در رابطه با احداث 3 هزار واحد مسکونی برای افراد نیازمند افزود: از این تعداد، یک هزار واحد از طریق کمیته امام خمینی (ره) و 2 هزار واحد نیز از سوی بنیاد مسکن صورت می گیرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حائز اهمیت بودن پروژه راه آهن سنندج به همدان، در راستای تقویت زیر ساخت های استان کردستان، بیان کرد: برای اینکه سنندج به شبکه سراسری راه آهن وصل و ریل از این استان خارج شود، باید به استان های هم مجاور برسد و از آنجا به شبکه سراسری متصل شود.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه تاخیر در احداث راه آهن سنندج را تکمیل سایر قسمت های دیگر برای اتصال شبکه سراسری به سنندج عنوان کرد و افزود: اکنون 140 کیلومتر از پروژه اتصال ایستگاه سنندج به شبکه سراسری در سه قطعه به پیمانکاران واگذار شده و به طور جدی در حال ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه شورای برنامه ریزی امروز استان مقرر خواهد شد که تا سال آینده این اقدام را به پایان برسانند، اعلام کرد: 320 میلیارد تومان تخصیص برای احداث راه آهن در سنندج صادر شده است.
معاون رئیس‌جمهور، با اشاره به آماده سازی زیر ساخت ها، عنوان کرد: 140 کیلومتر از راه آهن ایستگاه سنندج به شبکه سراسری در سه قطعه به پیمانکاران واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال 29 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی تخصیص یافته که در سنوات گذشته این اعتبارت در شش ماه اول سال بی سابقه بوده است.
معاون رئیس‌جمهور در پایان یادآور شد: برای سال آینده عمده منابع نفت را به طرح‌های زیر ساختی و عمرانی معطوف می شود، چرا که معتقدیم برای خروج از رکود و رونق اقتصادی ما به طرح ای عمانی نیازمند هستیم.