:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام تصویب شد

مجلس شورای اسلامی کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانکهای تجاری غیر دولتی را تصویب کرد.
کد خبر: ۱۴۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
اقتصادگردان- نمایندگان در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی با ۱۳۲ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸۳ نماینده حاضر، کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانکهای تجاری غیر دولتی موافقت کردند.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات این لایحه گفت: بانک رفاه کارگران، بانک عامل سازمان تامین اجتماعی است؛ سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که بودجه آنرا دولت تامین نمی‌کند، از سوی دیگر سرمایه اصلی این بانک مردمی است و مردم سرمایه آن را تامین می کنند؛ سرمایه این بانک امانت چند نسل است که در اختیار بانک رفاه قرار دارد.

وی افزود: بانک رفاه، عملیات معمول بانکداری را انجام نیم دهد بلکه عامل سازمان تامین است؛ واگذاری این بانک بر زندگی ۴۰ میلیون سهامدار این بانک تاثیر گذار است و آن را مختل می کند.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مخالفت با این طرح گفت: بانک رفاه یک بانک دولتی است؛ مخالفت با واگذاری این بانک، مخالفت با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است، زیرا جز چند بانک، دیگر بانک ها باید واگذار شوند و بانک رفاه کارگران نیز مشمول این بانک های است که باید واگذار شوند.