:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران:

سوریه آماده ارائه تسهیلات به شرکت‌های ایرانی برای بازسازی این کشور است

سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران اعلام کرد: این کشور آمادگی کامل خود را برای ارائه تسهیلات به منظور حضور بخش‌های دولتی و خصوصی ایران در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سایر پروژه‌ها اعلام می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
اقتصادگردان- «عدنان محمود» امروز سه شنبه در همایش فرصت‌های تجاری سوریه در محل سازمان توسعه تجارت افزود: در بخش وسیعی از سوریه شرایط برای حضور شرکت‌های دولتی و خصوصی ایرانی و انجام پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری خوب است.
وی یادآور شد: پارسال موافقت‌نامه راهبردی بلندمدت بین دو کشور به امضا رسید که در آن سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک در نظر گرفته شده است.
 محمود یادآور شد: فرصت های کاری و سرمایه‌گذاری فراوانی از جمله در ساخت واحدهای مسکونی، امور زیربنایی، بازسازی اقتصاد و کارخانه های سوریه و تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها و همچنین فعال سازی موافقتنامه تجارت آزاد بین دو کشور وجود دارد.

محمود ادامه داد: اکنون دولت های دو کشور در راستای حل مشکلات انتقال پول فعالیت می‌کنند و در همین راستا یادداشت تفاهمی بین بانک‌های مرکزی دو کشور امضا شده، گشایش بانک‌های مختلف در دو کشور و تاسیس بانک مشترک در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: تاسیس شرکت های حمل و نقل دریایی و زمینی برای تبادل کالا و تأمین نیازهای دو طرف، از جمله برنامه‌های هر دو کشور است.
محمود گفت: وزارتخانه ها و سازمان های اقتصادی دو کشور اولویت های کاری خود را در زمینه فعال سازی مبادلات موجود در راستای راهبرد دو کشور قرار داده اند و گام های عملی و ملموسی نیز برداشته شده است.
 سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران خاطرنشان کرد: از شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران ایرانی برای ساخت خطوط تولید در سوریه دعوت می شود و خواستار آن هستیم که سوریه را به عنوان مبنای ورود به سایر کشورهای عربی و منطقه در نظر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: همه راه‌ها برای شرکت‌های دولتی و خصوصی ایرانی به ویژه در بخش تولید و بازسازی سوریه باز است و تسهیلاتی نیز در این راستا در نظر گرفته شده است که همه اینها در راستای روابط عمیق برادرانه بین دو کشور است.
 محمود، از وجود مناطق آزاد و صنعتی زیادی در استان‌های مختلف سوریه خبر داد که در همه آنها پروژه‌های بزرگی در نظر گرفته شده و باید بخش خصوصی ایران اطلاعات کاملی از فرصت‌های موجود در این مناطق داشته باشند.
 به گفته وی، تاسیس اتاق مشترک بازرگانی می تواند در راستای فعال سازی توسعه اقتصادی دو کشور مفید باشد و بخش خصوصی ایران و سوریه در این شرایط ناجوانمردانه جنگ اقتصادی ماموریت دارند تهدیدهای موجود علیه دو کشور را به فرصت تبدیل کنند.
این مقام سیاسی تصریح کرد همه نشانه‌ها حاکی از شکست جنگ اقتصادی ناجوانمردانه آمریکا علیه دو کشور است.