:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

پنج طرح صنعتی و معدنی در مجتمع مس سرچشمه به بهره‌برداری رسید

پنج طرح صنعتی و معدنی امروز (سه‌شنبه) در مجتمع مس سرچشمه با اعتباری بالغ بر ۷۵۱ میلیارد ریال با حضور وزیر صمت و از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
اقتصادگردان- پنج طرح صنعتی و معدنی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع مس سرچشمه امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که یکی از این طرح ها، پروژه افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره یک و ۲ و اصلاح تیکنر شماره چهار این مجتمع است.

۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای این طرح که ظرفیت و توانایی استحصال ۵.۷ میلیون متر مکعب آب بیشتر در سال را دارد هزینه شده است.

همچنین طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته‌گری شماره ۲ با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سرچشمه است که توانایی پالایش ۲۵۰ تن مس در هر سیکل و ریخته‌گری ۵۰ تن در ساعت را دارد.

طرح افزایش ظرفیت و اصلاح نوار سنگ خردایش نیز با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از دیگر طرح‌ها است که کارایی ظرفیت انتقال ماده معدنی به کارخانجات تغلیظ از چهار هزار و ۷۵۰ تن به پنج هزار و ۵۰۰ تن در ساعت را دارا است.

طرح سیستم‌های هوشمند هشدار دهنده و مدیریت ناوگان معدن نیز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال امروز در سرچشمه به بهره‌برداری رسید.

همچنین در جریان سفر رئیس جمهوری به استان کرمان ،کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
این کارخانه قادر است؛ سالانه ۶۱۰ هزار تن اسید را تولید کند و با تولید این محصول ضمن کاهش آلایندگی اسیدی، صنایع پایین دستی از جمله واحد تولید کود شیمیایی از اسید سولفوریک نیز راه‌اندازی می‌شود.
۲۰۰ نفر با افتتاح کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه، مشغول به کار شده اند.

این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.