:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رییس جمهوری کارخانه فولاد بافت کرمان را افتتاح کرد

کارخانه احیای مستقیم شماره یک فولاد بافت در نخستین روز از سفر رئیس جمهوری به استان کرمان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه تولید آهن اسفنجی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
اقتصادگردان- طرح فولاد بافت یکی از پروژه‌های استانی فولاد می باشد که عملیات اجرایی آن در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافت کرمان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام در سال ۸۵ مصوب شورای اقتصاد و در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۶۱۲ هکتار آغاز شد.

این طرح را شرکت گسترش صنایع ماهان و بانک صنعت و معدن و متعاقب آن شرکت احیا استیل بافت تشکیل و عملیات اجرایی طرح را به عنوان کارفرمای جدید به دسشت گرفتند.

فاز نخست آن که توسط ریاست جمهوری افتتاح شد واحد احیاء مستقیم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به تولید رسیده این پروزه از سال ۸۶ آغاز و ارزش واحد احداثی ۱۲۰ میلیون یورو بوده که ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی می‌کند.

در  این طرح بیش از ۵۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، چهار هزار و  تن۸۹۰ اسکلت فلزی، و هفت هزار و ۶۴۱ تن تجهیزات نصب شده است.

فاز دوم فولاد بافت کلنگ زنی شد

همزمان با این طرح فاز ۲ این پروژه هم از محل منابع فاینانس چینو بر اساس مصوبه شورای اقتصاد امروز(دوشنبه )با حضور رئیس جمهوری وزیر صمت و استاندار کرمان کلنگ زنی شد و عقد قرارداد واحد گندله سازی به ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن با پیمانکار منعقد شده است.

این طرح زیر نظر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری واحد تولید گندله و بریکت گرم، ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ با اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

هزینه های مربوطه فولاد بافت توسط شرکت ایمیدرو و مشارکین مربوطه تامین شد و آب مورد نیاز طرح واحد احیاء از سد بافت، گاز و تاسیسات آن و اینک در حال بهره‌برداری است، برق برای واحد احیاء تامین شده است.

راه آهن فولاد بافت با توجه به ماهیت مواد اولیه و محصول کارخانه و محدودیت محورهای ارتباطی نیاز به اتصال به راه آهن سراسری در این کارخانه وجود دارد که مورد درخواست سرمایه گذار است.

در سفر دو روزه رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان کرمان ۲۰ طرح مهم با سرمایه گذاری ۱۵هزار میلیارد تومان در این استان به بهره برداری می رسد.