:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مصوبه شورای عالی استاندارد درباره پراید و پژو ۴۰۵

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که شب گذشته شورای عالی استاندارد زمان توقف تولید دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ را نهایی کرده است.
کد خبر: ۱۴۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
اقتصادگردان- نیره پیروزبخت در حاشیه مراسم روز ملی کیفیت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس تصویب شورای عالی استاندارد مقرر شد که پراید از ابتدای مرداد سال آینده و پژو ۴۰۵ از ابتدای خرداد سال آینده دیگر تولید نشود.

به گفته وی، این موضوع به خودروسازان ابلاغ شده و این مصوبه اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان استاندارد با بیان این که خودروسازان می‌توانند با رعایت استاندارد خودروهای جدیدی را جایگزین این دو خودرو کنند، اظهار کرد: سازمان استاندارد ظرف شش ماه آینده گزارش جدیدی به شورای عالی استاندارد ارائه خواهد کرد تا نسبت به توقف تولید سایر خودروهای قدیمی نیز تصمیم‌گیری شود.

پیروزبخت اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌های که خودروسازان داخلی با آن رو به رو هستند، نمی‌توان انتظار داشت که ناگهان تعداد زیادی از خودروهای قدیمی تولیدشان متوقف شود و تلاش بر این است که تصمیم‌گیری در این زمینه به شکلی پلکانی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری نیز یک جلسه شورای عالی استاندارد دیگر برگزار و تصمیم‌گیری درباره سایر خودروها نیز انجام شود.