:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

یکپارچه‌سازی صدور پروانه‌ در بخش‌ کشاورزی پیگیری می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: به دنبال یکپارچه‌سازی صدور پروانه‌ها در بخش‌ کشاورزی هستیم تا سرمایه‌گذاری در این بخش آسان شود.
کد خبر: ۱۴۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
اقتصادگردان- شاهرخ رمضان‌نژاد روز شنبه در نشست مشترک با تولیدکنندگان بخش کشاورزی و اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی افزود: یکی از دغدغه‌های تولید در بخش کشاورزی، روان‌سازی سرمایه‌گذاری بوده که جزو اولویت‌های اصلی ما نیز است.

وی آسان‌سازی صدور مجوزها را اولویت نخست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: در زمینه راه‌اندازی گلخانه‌ها تمامی استعلام‌ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی برداشته شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین این موارد حذف تبصره چهار مربوط به گلخانه‌ها بود که از این طریق حداقل ۱۰۰ ساعت مراجعه به ادارات کاهش یافته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه این سازمان پیگیر خواسته‌ها و مطالبات کشاورزان است گفت: یکی از مشکلات بخش کشاورزی امروز جریان کند سرمایه‌گذاری است زیرا صدور مجوزها دروازه ورود به سرمایه‌گذاری است و در سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم که این اقدام در حال انجام است.

وی گفت: متوسط زمان صدور مجوزها را از ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش داده‌ایم اما هنوز کفایت نمی‌کند و باید بیشتر کاهش یابد.

رمضان‌نژاد تاکید کرد: در سازمان نظام مهندسی کشاورزی خود را موظف می‌دانیم مانند یک مباشر امور مربوط به سرمایه‌گذار را دنبال کنیم، حتی جایی که کشاورز یا سرمایه‌گذار با مخالفت یک دستگاه مواجه شود خود را موظف می‌دانیم به نمایندگی از او شکایت را در هیات سرمایه‌گذاری و با هزینه سازمان دنبال کنیم.

وی یکی دیگر از اولویت‌ها و سیاست‌های این سازمان را کمک به تولید ذکر کرد و گفت: امروز آنچه می‌تواند موجب اقتدار جامعه شود فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یعنی دانش آشکارترین ابزار اقتدار یک جامعه و کشور است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به نقش دانشگاهیان در بخش کشاورزی گفت: همه صاحبان مدرک، صاحب دانش نیز هستند اما بایستی علم و فن را با هم داشته باشند.

وی ادامه داد: نظام آموزش عالی ما مشکل دارد چون فن محور نبوده است اما دانش‌آموختگان دانشگاهی جزو ثروت‌های جامعه هستند و باید تلاش کرد مهارت این افراد نیز افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: به دنبال ارزان کردن تولید هستیم و در این شرایط مردم‌داری بیش از هر اقدام دیگری نیاز است.

وی افزود: دشمنان به دنبال این هستند که عرصه را بر مردم ایران تنگ کنند هرچند مشکلاتی برای ما ایجاد کردند اما دیدند مردم مصم‌تر از قبل پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

رمضان‌نژاد گفت: در استان مرزی خراسان جنوبی با توجه به کمبود منابع آبی باید به سمت مشاغل اقلیم محور و جدید پیش رفت.

وی بیان کرد: یکی از این طرح‌ها توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که براساس تفاهم‌نامه منعقد شده توسط جهاد کشاورزی یک هزار هکتار گلخانه در استان ایجاد خواهد شد.

در این نشست لوح تقدیر و پروانه احداث ۶۰ هکتار گلخانه نخستین بار در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی قرار گرفت و مقرر شد صد درصد آن توسط این سازمان احداث شود.