:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد :

نصب بر چسب قیمت بر کالاها الزامی است

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نصب برچسب قیمت روی اجناس ضروری و الزامی است و در صورت عدم رعایت از سوی اصناف ، با متخلفان برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
اقتصادگردان- مهدی یحیایی با اعلام این خبر افزود: در راستای نظارت بهینه و مطلوب بر بازار و نقش مهم برچسب قیمت و صدور فاکتور در افزایش شفافیت بازار و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، نصب برچسب قیمت روی اجناس و ارائه صورت حساب معتبر به مشتریان ضروری و الزامی است.

وی با بیان اینکه دانستن قیمت کالا حق مسلم مصرف کنندگان است، تصریح کرد: به جهت تحقق اهداف مورد نظر و کاهش تخلفات اقتصادی و جلوگیری از افزایش غیر قانونی قیمت ها و اجحاف حق اقشار آسیب پذیر جامعه، درج قیمت و نصب نرخنامه از سوی بازرسان سازمان با جدیت رصد و پایش می شود.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان سمنان اظهار داشت: مصرف کنندگان به عنوان بازوان تأثیرگذار اجتماعی در حوزه نظارت بر بازار هستند و تمام خریدها و خدمات باید از طریق واحدهای قانون مدار و مشتری محور که در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان فعالیت می کنند، صورت پذیرد.

مهدی یحیایی با تاکید بر رعایت درصد سودهای متعارف از سوی تولید کنندگان و فروشندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات خاطرنشان کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی ، کم فروشی و تقلب ، عدم صدور صورتحساب ، عدم درج قیمت ، فروش اجباری کالا به همراه کالاهای دیگر ، مراتب را از طریق سامانه 124 ستاد خبری سازمان صمت استان و شهرستان های تابعه اعلام تا سریعاً مورد رسیدگی قرار گیرد.