:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ایستگاه‌های راه آهن تهران به قطارهای شهری متصل می‌شود

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه دولت این است که ایستگاه‌های راه آهن در تهران به قطاری شهری متصل شوند.
کد خبر: ۱۴۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
اقتصادگردان- «سعید رسولی» امروز (شنبه) در نشست خبری که در ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: بیستم تا بیست و دوم آبان ماه نشست جهانی ایستگاه‌های آینده با همکاری (UIC) بزرگترین سازمان علمی بین المللی در حوزه حمل و نقل ریلی در تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: این کنفرانس را اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها برگزار می‌کند و پیش از این در ۶ کشور رم، پاریس، بروکسل، اسپانیا، مسکو و مراکش برگزار شده است و برای اولین بار است که این کنفرانس در آسیا و در کشور ایران برگزار می‌شود.

رسولی خبر داد که هدف از برگزاری این کنفرانس توسعه ایستگاه‌های راه آهن است و گفت: شعار این کنفرانس «ایستگاه‌های ریلی رونق بخش زندگی شهری» است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ایستگاه‌های شهری نباید تنها وظیفه ورود و خروج مسافر را داشته باشد بلکه می‌توانند خدمات متنوعی به شهر ارائه دهند.

وی گفت: تعامل ایستگاه‌های راه آهن با شهرها و توسعه هر چه بیشتر ایستگاه‌های راه آهن از جمله اهداف مهم ما در این نشست جهانی است.

رسولی از جلسه مشترک خود با «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در قطار رشت در شب گذشته خبر داد و گفت: برنامه اصلی دولت کاهش فاصله ایستگاه‌های راه آهن با مقصد نهایی مسافران است؛ بر این اساس تلاش داریم تا ایستگاه‌های راه آهن در شهرها به ایستگاههای مترو نزدیک شود.

وی گفت: بر مبنای این سیاست عملیات اتصال خطوط راه آهن و سکوهای مسافری به شبکه مترو انجام شده است و به زودی در ایستگاه جوانمرد  قصاب  در تهران افتتاحیه خواهیم داشت.

ایستگاه قطار شهری جوانمرد قصاب از جمله ایستگاه‌های متروی شهری است که شرکت راه آهن تصمیم دارد در مجاورت این مکان ایستگاه راه آهن افتتاح کند.

رسولی بیان کرد: طرح اتصال ایستگاه‌های راه آهن به ایستگاه‌های شهری علاوه بر تهران در مشهد هم دنبال می شود و در جانمایی ایستگاههای راه آهن تصمیم داریم به پایانه های شهری نزدیک شویم. در صورتی که ایستگاه‌های راه‌آهن ساخته شده است توقع داریم که پایانه‌ها تجمیع شده و به ایستگاه‌ها نزدیک شوند.