:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آخرین وضعیت گاز در مناطق زلزله زده

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر مشکلی در بخش گازرسانی در مناطق زلزله زده نداریم و تنها در یک روستا گاز قطع است که آن هم پس از نرمال شدن شرایط روستا گاز این منطقه نیز وصل خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
اقتصادگردان- محمد عسگری با بیان اینکه تعدادی علمک گاز هنگام وقوع زلزله دچار آسیب و شکستگی شد، اظهار کرد: با تلاش همکاران این مسئله مهار شد و اکنون مشکلی در بخش گاز وجود ندارد.

وی افزود: تنها در یک روستا آن هم به دلیل شدت تخریب و رعایت مسائل ایمنی گاز رسانی متوقف شده است که پس از رفع مشکل وصل خواهد شد.

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا تاسیسات گازی در این مناطق دچار خسارت و آسیب شده‌اند، گفت: خوشبختانه در بخش گاز با مشکلی مواجه نشده‌ایم و در تک روستای مذکور نیز پس از آواربرداری و رفع مشکلات موجود گاز رسانی از سر گرفته خواهد شد.

به دنبال زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز در آذربایجان شرقی بیش از ۴۰ پس لرزه در این استان رخ داده که طبق اطلاعات منتشر شده در مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا ساعت ۹ و ۴ دقیقه صبح امروز حدود ۴۰ پس لرزه با شدت ۲.۵ تا ۴ ریشتر در منطقه ترکمنچای آذربایجان شرقی به وقوع پیوسته است.

همچنین دو لرزه با بزرگای ۲.۵ و ۲.۹ در سراب رخ داده و گردکشانه آذربایجان غربی نیز ساعت ۲.۳۷ لرزه‌ای به بزرگای ۴.۸ داشته است.