:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه تبریز

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اجرای طرح بنزین سازی جدید، گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش و ارتقاء کیفی بنزین تولیدی به استاندارد EU-IV به میزان یک میلیون لیتر در روز است.
کد خبر: ۱۴۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
اقتصادگردان- غلام رضا باقری دیزج با اشاره به اجرای طرح ابتکاری و فناورانه پالایشگاه تبریز  اظهار داشت: با اجرای طرح فناروانه تولید روغن پایه گروه دو که یک میلیون یورو هزینه شده میزان واردات روغن پایه گروه 2 مصرفی واحد اختلاط و تولید روغن های روانساز در کشور در راستای تکمیل زنجیره تامین 80 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: اجرای این طرح همچنین موجب ایجاد ارزش افزوده برای محصول آیزویسایکل تولیدی شده است.

باقری دیزج  ادامه داد: با بهره برداری از روغن پایه گروه ۲ پالایشگاه تبریز به میزان ۹۰ هزار تن در سال از واردات این محصول با ارزش به کشور جلوگیری شده است.

باقری اظهار داشت: این پالایشگاه در هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس )  با دو طرح ابتکاری و فناورانه تولید روغن پایه گروه 2 و تغییر کاربری واحد تبدیل کاتالیستی به واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک شرکت کرده است.

وی افزود: تغییر کاربری واحد تبدیل کاتالیستی به واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک کار ابتکاری و فناورانه کارشناسان پالایشگاه تبریز با هدف تبدیل نفتای سبک به محصول ایزومریت می باشد که 10 میلیون یورو هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز همچنین با اشاره به اجرای طرح بنزین سازی جدید، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح افزایش و ارتقا کیفی بنزین تولیدی به استاندار EU-IV به میزان یک میلیون لیتر در روز با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز می باشد که 265 میلیون یورو هزینه شده است.

وی یادآور شد: ماحصل اجرای این 2 طرح بنزین سازی جدید و تغییر کاربری واحد تبدیل کاتالیستی به واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک تولید بنزین یورو 5 است.

باقری دیزج خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت تبریز علاوه بر اینکه توانایی ها و طرح های فناورانه خود را در این نمایشگاه عرضه کرده است، اقلام مورد نیاز پالایشگاه تبریز را در راستای خودکفایی، حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید ملی ارایه کرده است. و از سازندگان داخلی دعوت نمود ضمن بازدید از نمایشگاه با نیازمندیهای صنایع آشنا شده و اهتمام خود را برای رفع آن مبذول فرمایند.