:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

هندی‌ها به فکر برقی کردن قطار تهران تبریز افتادند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: سرمایه‌گذاران هندی با حضور در نمایشگاه رینوتکس آمادگی خود را برای سرمایه‎گذاری در طرح‎های ریلی به ویژه پروژه برقی کردن قطار تبریز- تهران اعلام کردند.
کد خبر: ۱۴۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
اقتصادگردان- جواد رحمتی افزود: اگر این سرمایه‌گذاران هندی ریسک سرمایه‌گذاری را قبول کنند حاضر هستیم به صورت بی‌او تی ( ساخت، بهره‌برداری و انتقال ) با آنها همکاری کنیم.
وی با اشاره به تفاوت قطار پیشنهادی این سرمایه‌گذاران با قطار فعلی این خط گفت: این قطار سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر خواهد داشت و در این صورت مسیر تهران تا تبریز در کمتر از ۳ ساعت طی خواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاری‌ها در استان حمایت می‌کنیم، اظهارکرد: اطلاعی از کم و کیف برآورد اقتصادی این سرمایه‌گذاران ندارم و باید مطالعات اقتصادی لازم در این خصوص انجام و در جلسه‌ای تخصصی تر درخواست آنها مطالعه شود.

وی تاکید کرد: توان مالی سرمایه‌گذاران خارجی از سوی وزارت امور خارجه مورد بررسی قرا می‌گیرد و این سرمایه‌گذاران هندی تاییدیه‌های اولیه را دریافت کرده‌اند.

هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین‌المللی تبریز در حال برگزاری است.